Trwa ładowanie...
d1c9ei6

W XI Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej wzrósł o 2,5 pkt. - IBnGR/Carrefour

...

d1c9ei6
d1c9ei6

15.11. Warszawa (PAP) - Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej wzrósł w listopadzie o 2,5 pkt do minus 8,4 pkt. - wynika z badania IBnGR.

"Listopadowa wartość Barometru Carrefour - Wskaźnika Koniunktury Konsumenckiej wyniosła -8,4 punktu (w skali od -100 do +100), co oznacza, że wzrosła o 2,5 punktu w porównaniu z notowaniem z poprzedniego miesiąca" - napisano w piątkowym komunikacie.

"Obecny poziom wartości Barometru Carrefour jest zarazem najwyższym od początku 2011 r. Jednocześnie optymistyczne są prognozy dotyczące przyszłego roku" - dodano.

Na zmianę wartości Barometru Carrefour pozytywnie wpływały: wzrost wartości bieżącego wskaźnika ufności konsumenckiej, poprawa ogólnego klimatu koniunktury w handlu, wzrost nominalnej dynamiki wartości kredytów i pożyczek udzielonych gospodarstwom domowym, a także wzrost realnej dynamiki sprzedaży detalicznej, wzrost dynamiki liczby pracujących w sektorze przedsiębiorstw, spadek wskaźnika inflacji oraz wzrost nominalnej dynamiki przeciętnych wynagrodzeń brutto w sektorze przedsiębiorstw. Wzrost wartości Barometru był łagodzony przez spadek skłonności konsumentów do zakupów.

d1c9ei6

Zmiany składników cząstkowych Barometru Carrefour - Wskaźnika Koniunktury Konsumenckiej i ich wpływ na jego wartość:

Nazwa zmiennej Przyjęty przedział zmienności Poprzednia wartość Aktualna wartość Wpływ na zmianę BKK Skłonność do zakupów [0, 200] 93,3 91,8 -0,3 BWUK [-100, +100] -25,3 -24,3 0,2 Koniunktura w handlu [-100, +100] -6 -4,3 0,34 Nominalna dynamika kredytów i pożyczek [80, 160] 102,8 104,2 0,28 Realna dynamika sprzedaży detalicznej [80, 140] 103,5 104,1 0,16 Dynamika liczby pracujących [90, 110] 99,7 100 0,24 Dynamika cen konsumpcyjnych [100, 105] 101,1 101 0,32 Nominalna dynamika wynagrodzeń [95, 115] 102 103,6 1,25 Łączna zmiana wartości BKK 2,49 Barometr Carrefour - Wskaźnik Koniunktury Konsumenckiej opracowywany jest na zlecenie Carrefour przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową z częstotliwością miesięczną. Jego zadaniem jest pomiar aktualnego stanu koniunktury w sektorze handlowym w Polsce.

Jak poinformowano w komunikacie prasowym, Barometr "jest wskaźnikiem równoczesnym (coincident indicator) - pokazuje stan koniunktury na bieżąco, a także standaryzowanym, zmieniającym się w przedziale od -100 do +100". (PAP)

fdu/ asa/

d1c9ei6
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1c9ei6