Walka na piórniki

Kolejny wielki koncern Viacom zamierza powalczyć o pieniądze Polaków, wchodząc na rynek produktów z wizerunkami znanych postaci z bajek i filmów - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Walka na piórniki
Źródło zdjęć: © Flickr | radwej

17.11.2011 09:45

Viacom chce zaoferować producentom odzieży, żywności, zabawek czy materiałów biurowych kupno praw do takich wizerunków.

Koncern jest właścicielem takich stacji telewizyjnych, jak Nickelodeon, Comedy Central czy MTV. Na ich antenach wyświetlane są m.in. takie seriale jak "Spongebob Kanciastoporty", "Wojownicze Żółwie Ninja", "South Park" czy "Beavis i Butthead".

Zdaniem dyrektora ds. licencji Viacomu, Dana Frugnieta, Polska jest atrakcyjnym rynkiem z punktu widzenia licencjonowanych dóbr konsumpcyjnych.

Bezpośrednimi konkurentami Viacomu w Polsce będą m.in. The Walt Disney Corp. (Myszka Miki, Kaczor Donald, Piraci z Karaibów, Auta) oraz Warner Bros (Batman, Scooby Doo, Harry Potter, Atomówki).

Za wykorzystanie znanej postaci na produktach żywnościowych płaci się 3-5 proc. ceny netto. Udział ten wzrasta do 12-13 proc. w przypadku odzieży.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)