Trwa ładowanie...

Walka na piórniki

Kolejny wielki koncern Viacom zamierza powalczyć o pieniądze Polaków, wchodząc na rynek produktów z wizerunkami znanych postaci z bajek i filmów - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Walka na piórnikiŹródło: Flickr, fot: radwej
daysf9m
daysf9m

Viacom chce zaoferować producentom odzieży, żywności, zabawek czy materiałów biurowych kupno praw do takich wizerunków.

Koncern jest właścicielem takich stacji telewizyjnych, jak Nickelodeon, Comedy Central czy MTV. Na ich antenach wyświetlane są m.in. takie seriale jak "Spongebob Kanciastoporty", "Wojownicze Żółwie Ninja", "South Park" czy "Beavis i Butthead".

Zdaniem dyrektora ds. licencji Viacomu, Dana Frugnieta, Polska jest atrakcyjnym rynkiem z punktu widzenia licencjonowanych dóbr konsumpcyjnych.

Bezpośrednimi konkurentami Viacomu w Polsce będą m.in. The Walt Disney Corp. (Myszka Miki, Kaczor Donald, Piraci z Karaibów, Auta) oraz Warner Bros (Batman, Scooby Doo, Harry Potter, Atomówki).

Za wykorzystanie znanej postaci na produktach żywnościowych płaci się 3-5 proc. ceny netto. Udział ten wzrasta do 12-13 proc. w przypadku odzieży.

daysf9m
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
daysf9m

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj