Wedel szykuje się na eksport
Lotte Wedel to jeden z liderów polskiego rynku, ale firma ma bardziej ambitne plany, i zamierza wyruszyć na podbój świata.
Nasz rodzimy rynek słodyczy jest wart 5,3 mld zł, zaś razem z produktami, które sprzedaje się luzem ok. 6 mld zł - informuje dziennik. Niestety dla producentów wzrost nie jest tak dynamiczny, jak to prognozowano jeszcze kilka lat temu. Dlatego wiele firm szuka drogi do zwiększenia zysku, eksportując produkcję.
Witold Ziobrowski, dyrektor zarządzający Lotte Wedel, powiedział "Rzeczpospolitej", że obecny poziom eksportu wynosi 6 proc. i firma zamierza rozszerzyć ekspansję na nowe rynki. Jednym ze sposobów miałoby być wprowadzenie produktów do dużych sieci handlowych. - Obecnie prowadzimy rozmowy na temat współpracy z kilkoma operatorami - powiedział Ziobrowski dla "RZ".
To nie wszystko. Wedel chce uzyskać certyfikaty koszerności i halal, dzięki czemu firma będzie mogła rozszerzyć swoją działalność na kolejnych rynkach. Już teraz produkty Wedla można dostać w takich krajach jak Wielka Brytania, Kanada, a nawet Mongolia, Azerbejdżan, Mołdawia i Gruzja.