Wielki ferment na rynku alkoholi
Producenci i importerzy alkoholi mocnych oraz win alarmują, że Ministerstwo Finansów doprowadziło do kolejnego wstrząsu na rynku produktów akcyzowych - pisze "Puls Biznesu".
08.10.2009 | aktual.: 08.10.2009 11:29
Twierdzą oni, że jeśli nie zostanie przedłużony obowiązujący do lutego 2010 r. okres ważności starych banderol, nie tylko ich firmy, ale i budżet państwa poniesie duże straty.
Okazuje się bowiem, że na rynku jest wciąż ok. 50-60 mln butelek win ze starymi banderolami, a sieci handlowe i hurtownie ogłosiły, że nie będą ich już kupować. Wiele z nich nie przyjmuje także wyrobów z nowymi banderolami, bo chce wyprzedać zapasy.
Wniosek o przedłużenie ważności starych banderol do czasu wyprzedania zapasów jest obecnie analizowany w resorcie finansów. Rzecznik szefa Służby Celnej nie wie jeszcze jakie będzie rozstrzygnięcie.
Jak podaje "Puls Biznesu" od sierpnia 2008 r. do lipca 2009 r. sprzedano w Polsce wina wartości 1,6 mld zł. Sprzedaż wódek przyniosła 10,8 mld zł, a piwa 13,2 mld zł.