Wracają stare marki! Pamiętasz je jeszcze?

AWW Fabryka Wódek i Nalewek PHP Wiesław Wawrzyniak w Kaliszu najpierw reaktywowała Alaskę, kupiła Jarzębiak i Żołądkówkę - pisze portalspozywczy.pl. Wprowadzając na rynek stare dobre marki zamierza namieszać na polskim rynku wódek.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Producent ma własne pola uprawne, gorzelnie i zakład rektyfikacji. Do branży spirytusowej wnosi bardzo modną ostatnio strategię "od pola do stołu". Mocno inwestuje w zaplecze techniczne.

- Budujemy kolejną bardzo nowoczesną gorzelnię rolniczą oraz kolejną kolumnę rektyfikacji spirytusu - mówi portalowi Grzegorz Waśniewski, dyrektor kaliskiej fabryki. - Jest to niezbędne, jeśli posiada się własną bazę surowcową. Z kolei, by uniknąć problemu z produktem ubocznym produkcji, budujemy połączoną z nowym zakładem biogazownię. Będzie ona służyć przetwarzaniu masy produktu ubocznego - zapowiada.

Jak przypomina, kiedyś na rynku funkcjonowało 25 zakładów Polmos. Dzisiaj praktycznie ich już nie ma. Zostały przejęte przez koncerny lub najzwyczajniej nie radząc sobie ze wzrastająca konkurencją, ogłosiły upadłość . - Reaktywacja starych marek, które w swoim czasie były dobrze postrzegane ma sens. Zwłaszcza, że rynek aż się prosi o wprowadzenie czegoś nowego - przekonuje.

Alaskę można kupić w dwóch wersjach, jako wódkę czystą premium w trzech wersjach pojemności, oraz smakową, produkowaną na bazie aronii, czarnej porzeczki, rabarbaru, malin, wiśni i orzechów.

Nabyty od Polmosu Sieradz Jarzębiak też jest dostępny w dwóch wersjach smakowej i wytrawnej z dodatkiem destylatu winnego. Trzecią reaktywowaną marką jest Żołądkówka, marka kupiona od Polmosu Łódź. To produkt z segmentu, w którym znajdują się trunki takie jak Balsam Pomorski, Balsam Kresowy czy Żołądkowa. Jarzębiak i Alaska można kupić za 17-20 zł.

Oprócz marek, które przejął, producent z Kalisza wprowadził na rynek również wódkę z segmentu ekonomicznego Eskimo, a w planach ma uruchomienie produkcji ratafii. Jakie udziały w rynku chce osiągnąć AWW? - Jeżeli produkty wychodzące z naszej fabryki osiągną udział w polskim rynku na poziomie powyżej 1 proc., to moim zdaniem już będzie duży sukces – przekonuje Grzegorz Waśniewski.

Wybrane dla Ciebie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
O tych pracowników biją się firmy. Płacą 30 tys. zł miesięcznie
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ikea uruchamia cyfrowy second hand. Oto co można kupić za 10 zł
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
Ten sklep znał każdy Polak. Sieć z elektroniką znika z Europy
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
"Powstała moda na te znicze". Ludzie wydają po kilkaset złotych
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Uwaga przy jesiennych porządkach. Kary mogą sięgać 5 tys. zł
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
Najnowsza atrakcja w turystycznym raju Polaków. Znamy ceny biletów
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To on wygrał Konkurs Chopinowski. Taką nagrodę zgarnął
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To oni podbijają polski rynek pracy. Zastępują Ukraińców
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
To koniec rodzinnej piekarni. Działali na rynku ponad 40 lat
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Trwa demontaż na Mazurach. Zmiany od nowego miesiąca
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Kasjerka ofiarą mobbingu. Jest wyrok. Biedronka ma zapłacić 30 tys. zł
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok
Przekręt na sześć cyfr w fabryce mięsa. Dyrektor usłyszał wyrok