Trwa ładowanie...
d4aigjx

Wskaźnik klimatu konsumenckiego w XI wzrósł o 7,7 pkt. do -21,6 pkt. - TNS Polska

29.11. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego wzrósł w listopadzie o 7,7 pkt. do minus 21,6 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów...

d4aigjx
d4aigjx

29.11. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego wzrósł w listopadzie o 7,7 pkt. do minus 21,6 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów Ekonomicznych), przeprowadzonego przez Zespół Badań Społecznych OBOP w TNS Polska.

"Podobnie jak przed miesiącem, wskaźnik klimatu konsumenckiego wciąż pozostaje ujemny. Oznacza to, że odsetek ocen negatywnych przewyższa odsetek ocen pozytywnych. Nie mniej jednak, wskaźnik jest wyższy niż w październiku bieżącego roku o 7,7 pkt." - napisano w komentarzu do badania.

"Wszystkie trzy oceny, na które składa się TNS Consumer Index poprawiły się" - dodano.

W listopadzie wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju wynosi -28,5 pkt., co oznacza wzrost względem poprzednim miesiąca o 9 pkt.

d4aigjx

Z badania wynika, że ocena kondycji finansowej gospodarstw domowych wzrosła w ciągu miesiąca o 6,5 pkt. do -14,6 pkt.

Jak informuje TNS Polska, Wskaźnik klimatu konsumenckiego jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od -100 do +100. Wskaźnik odnosi się do ogólnego nastroju ekonomicznego konsumentów wynikającego z percepcji ekonomicznej sytuacji kraju oraz kondycji finansowej gospodarstw. Im wyższa (dodatnia) jest wartość wskaźnika tym bardziej pozytywny, optymistyczny jest klimat konsumencki.

Badanie przeprowadzono w dniach 8-15 listopada 2013 roku na próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat. (PAP)

nik/ ana/

d4aigjx
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4aigjx