Wskaźnik klimatu konsumenckiego w XI wzrósł o 7,7 pkt. do -21,6 pkt. - TNS Polska
29.11. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego wzrósł w listopadzie o 7,7 pkt. do minus 21,6 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów...
29.11. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego wzrósł w listopadzie o 7,7 pkt. do minus 21,6 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów Ekonomicznych), przeprowadzonego przez Zespół Badań Społecznych OBOP w TNS Polska.
"Podobnie jak przed miesiącem, wskaźnik klimatu konsumenckiego wciąż pozostaje ujemny. Oznacza to, że odsetek ocen negatywnych przewyższa odsetek ocen pozytywnych. Nie mniej jednak, wskaźnik jest wyższy niż w październiku bieżącego roku o 7,7 pkt." - napisano w komentarzu do badania.
"Wszystkie trzy oceny, na które składa się TNS Consumer Index poprawiły się" - dodano.
W listopadzie wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju wynosi -28,5 pkt., co oznacza wzrost względem poprzednim miesiąca o 9 pkt.
Z badania wynika, że ocena kondycji finansowej gospodarstw domowych wzrosła w ciągu miesiąca o 6,5 pkt. do -14,6 pkt.
Jak informuje TNS Polska, Wskaźnik klimatu konsumenckiego jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od -100 do +100. Wskaźnik odnosi się do ogólnego nastroju ekonomicznego konsumentów wynikającego z percepcji ekonomicznej sytuacji kraju oraz kondycji finansowej gospodarstw. Im wyższa (dodatnia) jest wartość wskaźnika tym bardziej pozytywny, optymistyczny jest klimat konsumencki.
Badanie przeprowadzono w dniach 8-15 listopada 2013 roku na próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat. (PAP)
nik/ ana/