Wybrano ofertę na dokończenie autostrady A4
Najkorzystniejszą ofertę na kontynuację budowy odcinka autostrady A4 Tarnów - Dębica złożyło konsorcjum firm Heilit Woerner i Budimex. Jej wartość to ponad 981 mln zł brutto - poinformowała we wtorek rzeczniczka oddziału GDDKiA w Rzeszowie Joanna Rarus.
26.03.2013 | aktual.: 26.03.2013 16:26
- Kolejnym etapem będzie przekazanie dokumentów z postępowania do kontroli uprzedniej prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. W przypadku braku odwołań pozostałych stron postępowania oraz pozytywnego wyniku kontroli, umowa z wykonawcą będzie mogła zostać podpisana w kwietniu - powiedziała Rarus.
Dodała, że "nowy wykonawca na realizację robót będzie miał 18 miesięcy od daty podpisania umowy". - Do czasu realizacji umowy wlicza się również okres zimowy. Wykonawca zobowiązany też będzie do wykonania tzw. kamienia milowego, czyli wybudowania węzła Dębica Pustynia w terminie sześciu miesięcy od rozpoczęcia robót - zaznaczyła.
Kontrakt obejmował będzie dokończenie budowy autostrady A4 na odcinku Tarnów - Dębica, wraz z drogami dojazdowymi, a także odbudowę dróg lokalnych.
Na przetarg wpłynęły trzy oferty. Najniższa wyniosła ponad 981 mln zł, zaś najdroższa oferta to 1,27 mld zł.
GDDKiA w lipcu ub.r. zerwała kontrakt na budowę odcinka autostrady A4 od Tarnowa do Dębicy po tym, jak konsorcjum firm, które go budowało (firmy SIAC Construction, PBG, Aprivia i Hydrobudowa Polska) mimo deklaracji nie wywiązywało się z zapisów kontraktowych.
Tłumacząc w lipcu ub.r. powody zerwania kontraktu, Rarus mówiła, że na 30 czerwca 2012 r. zaawansowanie rzeczowe prac wyniosło 48 proc., natomiast upłynęło 95 proc. czasu, który firmy miały na zrealizowanie zadań. - Dodatkowo konsorcjum zażądało niezgodnego z prawem zwiększenia wartości kontraktu o 200 mln zł - mówiła wówczas PAP Rarus.
A4 ma przebiegać od przejścia granicznego z Niemcami w Jędrzychowicach koło Zgorzelca przez m.in. Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów do przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej.