Wzrasta sprzedaż kosmetyków i chemii w drogeriach i dyskontach
Na zlecenie Rossmanna firma ACNielsen przygotowała i zrealizowała badanie trendów rynkowych dotyczących zakupów kosmetycznych i chemicznych w polskich gospodarstwach domowych.
17.08.2009 | aktual.: 17.08.2009 10:19
Badanie odbyło się w kwietniu i maju 2009 roku. Wyniki pokazały, że przeciętny Kowalski coraz chętniej chodzi na zakupy właśnie do drogerii. Sklepy drogeryjne są coraz chętniej wybierane w przypadku zakupów produktów kosmetycznych. Co 10 konsument regularnie korzysta z tego kanału sprzedaży, a dla ponad 1/3 konsumentów jest to główne miejsce zakupu tych produktów. W przypadku zakupu produktów chemicznych nadal najchętniej wybieranymi kanałami sprzedaży są hipermarkety i supermarkety, jednak w stosunku do 2007 r. można zaobserwować wzrost znaczenia sklepów drogeryjnych oraz dyskontowych.
_ Zdajemy sobie sprawę, że w najbliższym czasie niskie ceny w naszej sieci to będzie bardzo ważny atut dla kupujących. Nie zmieni to jednak w żaden sposób dobrych relacji z producentami kosmetyków i chemii, dla których jesteśmy bardzo dobrym partnerem, przede wszystkim ze względu na skalę działalności. Do końca 2009 roku będziemy mieli aż 400 sklepów. Dodatkowo, zapewniamy też dyscyplinę promocyjną tj. kilka milionów gazetek promocyjnych miesięcznie _– mówi Marek Maruszak, prezes sieci supermarketów drogeryjnych Rossmann.
Zwiększenie znaczenia sklepów drogeryjnych i dyskontowych, jako miejsca zakupu produktów chemicznych i kosmetycznych odbywa się głównie kosztem hipermarketów i supermarketów
Drogerie Rossmann umacniają swoją pozycję
Rossmann jest największą siecią drogeryjną w Polsce. W 1993 roku Rossmann był pierwszą samoobsługową drogerią w naszym kraju. Rossmann Polska działa już 16 lat. Jest liderem w branży kosmetycznej z 12 proc. udziałem w rynku dystrybucji kosmetyków. Rossmann ma 380 sklepów samoobsługowych na terenie całego kraju, zatrudnia 6000 pracowników.
Asortyment Rossmanna obejmuje około 10 000 produktów. Są to zarówno produkty renomowanych firm zagranicznych (m.in. Beiersdorf, Henkel, L’Oreal, Johnson&Johnson, Procter&Gamble czy Unilever), jak i polskich (m.in. AA Oceanic Cosmetic, Dr Irena Eris, Ziaja). Co trzecia ciężarówka wyjeżdżająca z fabryk Nivea i L'Oreal trafia do sklepów Rossmanna.
Oprócz towarów typowo drogeryjnych, Rossmann sprzedaje m.in.: podstawowe napoje, impulsowe słodycze, herbaty, leki OTC czy suplementy diety. Ostatnio w 20 większych sklepach pojawiły się książki oraz wina.
Handel-Net.pl