Zmiana upodobań Polaków. Klienci kupują ten alkohol na potęgę

W ostatnich latach wina musujące zyskały na popularności w Polsce, co przełożyło się także na zmniejszenie zainteresowania innymi alkoholami. Polscy konsumenci coraz częściej wybierają ten rodzaj trunku, przeznaczając na jego zakup około miliarda złotych rocznie.

Zmiana upodobań Polaków. Klienci kupują ten alkohol na potęgę
Zmiana upodobań Polaków. Klienci kupują ten alkohol na potęgę
Źródło zdjęć: © money.pl | Rafał Parczewski
oprac. AS

Mimo że ogólna sprzedaż alkoholu w Polsce zmniejszyła się o 2,1 proc. w porównaniu do 2022 roku, wina musujące odnotowują znaczący wzrost. Szczególnie zauważalne są spadki w sprzedaży wódki i piwa, które zmniejszyły się odpowiednio o 3,2 proc. i 2,2 proc. W tym samym okresie sprzedaż win musujących wzrosła o 2,6 proc. w pierwszej połowie ubiegłego roku.

Anna Wagner z NielsenIQ wskazuje, że Polacy wydają co piątą złotówkę z całkowitego rynku win na wina musujące.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dubajska czekolada z Thermomiksa. Czy jest tańsza, niż ta ze sklepu?

Prosecco jako lider rynku

Prosecco dominuje wśród win musujących w Polsce, posiadając niemal połowę udziału w rynku. Popularność tego włoskiego trunku dynamicznie rośnie, co znajduje odzwierciedlenie w 15,1 proc. wzroście wartości sprzedaży oraz 10,6 proc. wzroście ilości sprzedanych butelek. Prosecco dostępne na polskim rynku najczęściej znajduje się w średniej kategorii cenowej.

Dane z 2021 roku pokazują wzrost o 20 proc. w sprzedaży prosecco, cavy i szampana, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu winami musującymi. Euromonitor oszacował, że Polacy wydali na te napoje łącznie 851 milionów złotych w sklepach i restauracjach, a od tego czasu wartość rynku win musujących wzrosła o kolejne 150 milionów złotych.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (3)