Zysk netto CEDC w III kw. '11 wyniósł 4,2 mln USD (opis)
04.11. Warszawa (PAP) - Zysk netto CEDC za III kwartał 2011 r., po wyeliminowaniu czynników jednorazowych, wyniósł 4,2 mln USD, co oznacza 0,06 USD rozwodnionego zysku netto na...
04.11.2011 | aktual.: 04.11.2011 13:53
04.11. Warszawa (PAP) - Zysk netto CEDC za III kwartał 2011 r., po wyeliminowaniu czynników jednorazowych, wyniósł 4,2 mln USD, co oznacza 0,06 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję zwykłą, w porównaniu do 8,5 mln USD zysku netto, czyli 0,12 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję zwykłą w analogicznym okresie 2010 r. - poinformowała spółka w komunikacie.
Po wyeliminowaniu czynników jednorazowych, zysk operacyjny za III kwartał 2011 r. wyniósł 36,2 mln USD w porównaniu z 32,5 mln USD w III kwartale 2010 r. Z kolei przychody netto ze sprzedaży za trzy miesiące kończące się w dniu 30 września 2011 r. wyniosły 228,9 mln USD w porównaniu z 157,8 mln USD zaraportowanymi w tym samym okresie w roku 2010.
CEDC podała, że strata netto zgodnie ze standardami U.S. GAAP (bez eliminacji czynników o charakterze jednorazowym) za III kwartał 2011 r. wyniosła 839,9 mln USD, czyli 11,59 USD rozwodnionej straty netto na jedną akcję zwykłą, w porównaniu z zyskiem netto, z wyłączeniem działalności zaniechanej, wynoszącym 68,9 mln USD, czyli 0,98 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję zwykłą w III kwartale 2010 r.
Strata operacyjna zgodnie ze standardami U.S. GAAP za III kwartał 2011 r., wniosła 645,2 mln USD, w porównaniu z zyskiem operacyjnym wynoszącym 29,1 mln USD w analogicznym okresie roku 2010.
CEDC poinformowała, że w III kwartale w dalszym ciągu widoczny był powszechny rynkowy trend spadku spożycia wódki i znaczącej wrażliwości na cenę na kluczowych dla spółki rynkach w Polsce i w Rosji. Ponadto, jak napisano w komunikacie, CEDC doświadczyła innych kluczowych zmian rynkowych, włączając w to zmiany struktury sprzedażowej pod względem asortymentu i kanałów sprzedaży oraz zakłócenia wynikające z procesu odnawiania zezwoleń w Rosji.
"W związku z powyższym spółka ustaliła, że zaistniały przesłanki do przeprowadzenia testu na trwałą utratę wartości aktywów. Po przeprowadzeniu kalkulacji, spółka dokonała w III kwartale 2011 r. odpisu w wysokości 547 mln USD wynikającego z trwałej utraty wartości firmy w Polsce i w Rosji. Dodatkowym czynnikiem były niższe niż oczekiwano wyniki sprzedażowe niektórych marek w Polsce, głównie wódki Bols, wynikające, m.in. z kanibalizacji pod względem ilościowym ze strony nowo wprowadzonej marki, Żubrówki Białej. W związku z tym, w III kwartale 2011 r. spółka dokonała odpisu w wysokości 128 mln USD wynikającego z trwałej utraty wartości niektórych polskich znaków towarowych" - napisano w komunikacie.
CEDC podała, że widzi poprawę na rynkach, na których działa, pod względem zarówno wzrostu sprzedaży, jak i rentowności. Zdaniem spółki udało się odwrócić trend w Polsce, dlatego też CEDC będzie dążyć do stałej poprawy rentowności, liczonej w lokalnej walucie, w ciągu najbliższych kilku lat.
Ponadto poinformowano, że CEDC podjęła kroki w celu poprawienia wydajności swoich struktur w Rosji i ten proces będzie trwał również w 2012 r., prowadząc do lepszego dostosowania struktury operacyjnej do obecnych wolumenów sprzedaży, a także poprawienia egzekucji w zakresie dotarcia na rynek.
W komunikacie napisano, że w Polsce CEDC odnotowała poprawę wolumenu sprzedaży, z dwucyfrowym wzrostem zarówno sprzedaży wódek na krajowym rynku, jak i marek importowanych.
"Przychody netto ze sprzedaży na litr notują poprawę, a ich wzrost pozostanie priorytetem CEDC na rok 2012, realizowanym przez odpowiednią strukturę asortymentową i politykę cenową" - podano.
Dodano, że eksport CEDC z Polski osiągnął rekordową sprzedaż w tym kwartale, z wartością liczoną w lokalnej walucie, o 50 proc. wyższą w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.
CEDC poinformowała, że w Rosji koncentruje się na poprawie efektywności operacyjnej, dążąc do przynoszącego zysk wzrostu na rynku krajowym i rynkach eksportowych. Spółka planuje w przyszłym roku wprowadzić nowe struktury sprzedażowe, skoncentrowane na dotarciu do klienta oraz zwiększyć odpowiedzialność za wyniki sprzedażowe.(PAP)
jow/ osz/