Zysk netto CEDC w III kw. '11 wyniósł 4,2 mln USD (opis)

04.11. Warszawa (PAP) - Zysk netto CEDC za III kwartał 2011 r., po wyeliminowaniu czynników jednorazowych, wyniósł 4,2 mln USD, co oznacza 0,06 USD rozwodnionego zysku netto na...

04.11. Warszawa (PAP) - Zysk netto CEDC za III kwartał 2011 r., po wyeliminowaniu czynników jednorazowych, wyniósł 4,2 mln USD, co oznacza 0,06 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję zwykłą, w porównaniu do 8,5 mln USD zysku netto, czyli 0,12 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję zwykłą w analogicznym okresie 2010 r. - poinformowała spółka w komunikacie.

Po wyeliminowaniu czynników jednorazowych, zysk operacyjny za III kwartał 2011 r. wyniósł 36,2 mln USD w porównaniu z 32,5 mln USD w III kwartale 2010 r. Z kolei przychody netto ze sprzedaży za trzy miesiące kończące się w dniu 30 września 2011 r. wyniosły 228,9 mln USD w porównaniu z 157,8 mln USD zaraportowanymi w tym samym okresie w roku 2010.

CEDC podała, że strata netto zgodnie ze standardami U.S. GAAP (bez eliminacji czynników o charakterze jednorazowym) za III kwartał 2011 r. wyniosła 839,9 mln USD, czyli 11,59 USD rozwodnionej straty netto na jedną akcję zwykłą, w porównaniu z zyskiem netto, z wyłączeniem działalności zaniechanej, wynoszącym 68,9 mln USD, czyli 0,98 USD rozwodnionego zysku netto na jedną akcję zwykłą w III kwartale 2010 r.

Strata operacyjna zgodnie ze standardami U.S. GAAP za III kwartał 2011 r., wniosła 645,2 mln USD, w porównaniu z zyskiem operacyjnym wynoszącym 29,1 mln USD w analogicznym okresie roku 2010.

CEDC poinformowała, że w III kwartale w dalszym ciągu widoczny był powszechny rynkowy trend spadku spożycia wódki i znaczącej wrażliwości na cenę na kluczowych dla spółki rynkach w Polsce i w Rosji. Ponadto, jak napisano w komunikacie, CEDC doświadczyła innych kluczowych zmian rynkowych, włączając w to zmiany struktury sprzedażowej pod względem asortymentu i kanałów sprzedaży oraz zakłócenia wynikające z procesu odnawiania zezwoleń w Rosji.

"W związku z powyższym spółka ustaliła, że zaistniały przesłanki do przeprowadzenia testu na trwałą utratę wartości aktywów. Po przeprowadzeniu kalkulacji, spółka dokonała w III kwartale 2011 r. odpisu w wysokości 547 mln USD wynikającego z trwałej utraty wartości firmy w Polsce i w Rosji. Dodatkowym czynnikiem były niższe niż oczekiwano wyniki sprzedażowe niektórych marek w Polsce, głównie wódki Bols, wynikające, m.in. z kanibalizacji pod względem ilościowym ze strony nowo wprowadzonej marki, Żubrówki Białej. W związku z tym, w III kwartale 2011 r. spółka dokonała odpisu w wysokości 128 mln USD wynikającego z trwałej utraty wartości niektórych polskich znaków towarowych" - napisano w komunikacie.

CEDC podała, że widzi poprawę na rynkach, na których działa, pod względem zarówno wzrostu sprzedaży, jak i rentowności. Zdaniem spółki udało się odwrócić trend w Polsce, dlatego też CEDC będzie dążyć do stałej poprawy rentowności, liczonej w lokalnej walucie, w ciągu najbliższych kilku lat.

Ponadto poinformowano, że CEDC podjęła kroki w celu poprawienia wydajności swoich struktur w Rosji i ten proces będzie trwał również w 2012 r., prowadząc do lepszego dostosowania struktury operacyjnej do obecnych wolumenów sprzedaży, a także poprawienia egzekucji w zakresie dotarcia na rynek.

W komunikacie napisano, że w Polsce CEDC odnotowała poprawę wolumenu sprzedaży, z dwucyfrowym wzrostem zarówno sprzedaży wódek na krajowym rynku, jak i marek importowanych.

"Przychody netto ze sprzedaży na litr notują poprawę, a ich wzrost pozostanie priorytetem CEDC na rok 2012, realizowanym przez odpowiednią strukturę asortymentową i politykę cenową" - podano.

Dodano, że eksport CEDC z Polski osiągnął rekordową sprzedaż w tym kwartale, z wartością liczoną w lokalnej walucie, o 50 proc. wyższą w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

CEDC poinformowała, że w Rosji koncentruje się na poprawie efektywności operacyjnej, dążąc do przynoszącego zysk wzrostu na rynku krajowym i rynkach eksportowych. Spółka planuje w przyszłym roku wprowadzić nowe struktury sprzedażowe, skoncentrowane na dotarciu do klienta oraz zwiększyć odpowiedzialność za wyniki sprzedażowe.(PAP)

jow/ osz/

Wybrane dla Ciebie
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Personel sprzątający szpitala stracił dodatki. "Straszą zwolnieniami"
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Skarbówka sprzedaje auta. Do wzięcia popularny Ford za 4 tys. zł
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Nachodzą domowników i "kontrolują" panele. Urząd wydał komunikat
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Ile trzeba zarabiać, by być bogatym w Polsce? Oto kwoty
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Powiesili kartki we włoskich kawiarniach. Dają klientom 15 minut
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Okradała sąsiadkę miesiącami. Metodą "na salami" zabrała 19 tys. zł
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Wygrał w Eurojackpot ponad 54 mln euro. Oto gdzie kupił los
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Kalendarz adwentowy z energetykami od Red Bulla. W sieci zawrzało
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Choinki w marketach za 50 zł. Tak można się naciąć
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord