Trwa ładowanie...

"50 tysięcy ludzi nie dojedzie do pracy"

"50 tysięcy pasażerów Przewozów Regionalnych może zostać pozbawionych możliwości dotarcia koleją do pracy i szkół po decyzji PKP Polskie Linie Kolejowe"

"50 tysięcy ludzi nie dojedzie do pracy"
dedgckr
dedgckr

Przewozy Regionalne straszą, że 50 tysięcy ludzi straci możliwość dojazdu do pracy.

Czas na wielkie cięcia pociągów. Okazuje się, że ani PKP Intercity ani Przewozy Regionalne nie płacą właścicielowi torów za korzystanie z infrastruktury. Dlatego PKP Polskie Linie Kolejowe żądają, by obie spółki ograniczyły ilość pociągów i zaczęło spłacać długi. Przewozy Regionalne straszą, że 50 tysięcy ludzi straci możliwość dojazdu do pracy.

"50 tysięcy pasażerów Przewozów Regionalnych może zostać pozbawionych możliwości dotarcia koleją do pracy i szkół po decyzji PKP Polskie Linie Kolejowe" - piszą Przewozy Regionalne w oświadczeniu do którego dotarł "Rynek Kolejowy".

"Jeżeli dwóch największych przewoźników pasażerskich - Przewozy Regionalne i PKP Intercity - nie ureguluje zadłużenia wobec PKP Polskie Linie Kolejowe, to zarządzającej torami spółce grozi utrata płynności"- poinformował rzecznik PKP PLK Krzysztof Łańcucki.

Chodzi o opłatę za korzystanie z torów kolejowych, którą wszyscy przewoźnicy odprowadzają do zarządzającej infrastrukturą spółki PKP PLK. Łańcucki poinformował, że jeżeli dwaj przewoźnicy będą dalej zalegać z płaceniem za dostęp do torów, PKP PLK może nie mieć pieniędzy na wypłaty dla swoich pracowników.

dedgckr

Wyjaśnił, że spółka wprawdzie dysponuje pewną sumą pieniędzy, ale mają być one przeznaczone na inwestycje, a nie "na uzupełnianie braków w działalności operacyjnej". "Zarząd spółki postanowił skorzystać z uprawnienia przysługującego mu na podstawie zawartych umów o udostępnianie torów kolejowych i zażądał ograniczenia pracy przewozowej przez Przewozy Regionalne i PKP Intercity. O ograniczeniach w kursowaniu pociągów przewoźnicy powiadomią pasażerów w trybie przewidzianym przepisami prawa" - poinformował rzecznik.

Przewozy Regionalne uruchamiają dziennie ok. 3 tys. pociągów, a PKP Intercity kilkaset. Na początku kwietnia Przewozy Regionalne przelały na konto PKP PLK należność za nieopłacone faktury za grudzień 2009 r. Zarząd PLK odstąpił wówczas od rozwiązania umowy z Przewozami Regionalnymi. Jednocześnie zdecydował, że skoro Przewozy Regionalne wciąż mają dwumiesięczne zaległości w spłacie zobowiązań wobec PLK, przewoźnik ten ma ograniczyć od 24 kwietnia 2010 r. swoje przewozy do 80 proc. zapisanych w umowie

dedgckr
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dedgckr