AmRest otworzy w II półr. ponad 40 restauracji, w tym 10 La Tagliatella na nowych rynkach (aktl.)

...

31.08.2012 | aktual.: 31.08.2012 15:38

dochodzą dodatkowe informacje z telekonferencji dla inwestorów #

31.08. Warszawa (PAP) - Grupa AmRest planuje otworzyć w drugiej połowie roku ponad 40 restauracji, w tym 10 La Tagliatella na nowych rynkach: w Chinach, USA, Niemczech i Indiach. Spółka podtrzymuje, że jest zainteresowana przejęciami.

"AmRest planuje otwarcie ponad 40 restauracji w pozostałej części roku, w tym 10 restauracji La Tagliatella na nowych rynkach. Pierwszy będzie rynek chiński" - napisano w komunikacie prasowym spółki.

Wojciech Mroczyński, członek zarządu AmRestu, poinformował podczas telekonferencji z inwestorami, że pierwsza restauracja La Tagliatella w Chinach zostanie otwarta w najbliższych tygodniach. Restauracje tej marki jeszcze w tym roku mają się też pojawić w USA, Niemczech i Indiach.

AmRest podał, że w całym 2012 roku sieć grupy powiększy się łącznie o około 80 restauracji. Od początku roku otwarte zostały 43 lokale, z czego 26 w Europie Środkowo-Wschodniej i w Rosji, a 17 pod marką La Tagliatella.

Łączne nakłady inwestycyjne nie przekroczą 350 mln zł, z czego 300 mln zł ma przypaść na nowe otwarcia, a 50 mln zł na modernizacje.

AmRest w październiku spodziewa się finalizacji transakcji sprzedaży amerykańskich restauracji Applebee's. Podtrzymuje, że jest zainteresowany przejęciami, które rozwinęłyby istniejące portfolio biznesowe grupy.

Spółka oczekuje w drugiej połowie roku podobnych trendów w sprzedaży, jak w pierwszym półroczu.

"Spodziewamy się, że trendy sprzedażowe w pozostałej części roku będą zgodne z tymi z pierwszej połowy roku" - podała spółka w komunikacie.

AmRest zaznacza, że na wszystkich rynkach, gdzie działa, widać spowolnienie gospodarcze. Spółka skupia się więc na poprawie rentowności i sprzedaży.

Amrest podał też, że spodziewa się wzrostu cen żywności, ale w najbliższych miesiącach nie powinno to mieć wpływu na wyniki spółki z uwagi na długoterminowe kontrakty dostaw.

Przedstawiciele spółki poinformowali, że w związku z kryzysem pogarsza się sytuacja na rynku hiszpańskim, a w pierwszym półroczu sprzedaż porównywalna w restauracjach La Tagliatella spadła o ponad 5 proc. Poinformowali, że niewykluczone jest zamknięcie kilku najsłabszych lokali na tym rynku.

W pierwszym półroczu 2012 roku AmRest miał 18,6 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, 53,4 mln zł EBIT, 140,7 mln zł EBITDA przy przychodach na poziomie 1,11 mld zł. W analogicznym okresie 2011 roku spółka miała 18,5 mln zł zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, 34,2 mln zł EBIT, 93,6 mln zł EBITDA przy przychodach na poziomie 786 mln zł.

Na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej sprzedaż w I półroczu 2012 roku wzrosła o 15,3 proc. rdr do 707,5 mln zł, a na rynku rosyjskim wzrosła o 49,3 proc. rdr do 147,2 mln zł. Sprzedaż wygenerowana przez restauracje La Tagliatella i hiszpańskie KFC wyniosła 258 mln zł w porównaniu do 74 mln zł w pierwszej połowie roku 2011.

Na koniec sierpnia AmRest prowadzi 719 restauracji pod markami KFC, Burger King, Starbucks, La Tagliatella i Pizza Hut.(PAP)

pel/ ana/

Źródło artykułu:PAP
turystykaamrestamrest holdings se
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)