Asbis przeznaczy do 30 proc. zysku za '13 na dywidendę, przychody w '14 wzrosną jednocyfrowo
27.02. Warszawa (PAP) - Rada dyrektorów Asbisu będzie rekomendowała wypłatę dywidendy na poziomie 20-30 proc. zysku za 2013 r. Spółka zakłada w 2014 r. jednocyfrowy wzrost...
27.02.2014 | aktual.: 27.02.2014 13:23
27.02. Warszawa (PAP) - Rada dyrektorów Asbisu będzie rekomendowała wypłatę dywidendy na poziomie 20-30 proc. zysku za 2013 r. Spółka zakłada w 2014 r. jednocyfrowy wzrost przychodów, a około 30 proc. sprzedaży mają stanowić marki własne. Dystrybutor zakłada dalszą poprawę rentowności. W marcu przedstawi zaktualizowaną misję i wizję spółki.
"Rada dyrektorów będzie rekomendowała wypłatę dywidendy za 2013 rok na poziomie między 20 a 30 proc. zysku" - powiedział na konferencji dyrektor generalny Asbisu, Siarhei Kostevitch.
Z zysku za 2012 r. Asbis przeznaczył 2,78 mln USD na wypłatę dla akcjonariuszy, co dało 0,05 USD dywidendy na akcję.
W 2013 r. zysk netto przypisany akcjonariuszom Asbisu wyniósł 12,7 mln USD i był 40,5 proc. wyższy niż rok wcześniej, kiedy wyniósł 9,05 mln USD.
Przychody grupy wzrosły w minionym roku do 1,92 mld USD z 1,74 mld USD.
Marża brutto na sprzedaży wzrosła w 2013 r. do 6,02 proc. z 4,95 proc.
Poprawa rentowności, a w rezultacie wzrost zysku Asbisu to pochodna m.in. wzrostu sprzedaży produktów pod markami własnymi.
W 2013 r. przychody Asbisu z marek własnych wzrosły do 468,9 mln USD z 157,6 mln USD 2012 r. Udział marek własnych w przychodach ogółem wyniósł 24,42 proc. w 2013 r. w porównaniu do 9,03 proc. w 2012 r.
"Zakładamy, że w tym roku nasze przychody wzrosną jednocyfrowo, a około 30 proc. tegorocznej sprzedaży będzie pochodziło z marek własnych" - powiedział Kostevitch.
"W rezultacie spodziewamy się dalszej poprawy rentowności" - dodał.
Poinformował, że oczekuje dalszego wzrostu we wszystkich głównych grupach produktowych marek własnych, a sprzedaż smartfonów Prestigio ma wzrosnąć dużo mocniej niż w 2013 r. Nadal dynamicznie, bo o około 20 proc. ma rosnąć sprzedaż tabletów, choć możliwa jest erozja marż na tej grupie produktów. Wzrost sprzedaży powinien jednak zneutralizować spadek marży.
Wśród planów na 2014 r. przedstawiciele Asbisu wymieniają m.in. dalszą poprawę przepływów z działalności operacyjnej oraz obniżenie kosztów obsługi zadłużenia. Dystrybutor chce utrzymać pod kontrolą koszty sprzedaży i ogólnego zarządu.
W marcu Asbis planuje przedstawić prognozę na 2014 r. oraz zaktualizowaną misję i wizję spółki.
Wśród nowych planów Asbisu Kostevitch wymienił m.in. sprzedaż produktów pod markami własnymi na nowych rynkach geograficznych, na których spółka do tej pory nie działała.(PAP)
gsu/ jtt/