Trwa ładowanie...
kariera
07-12-2010 12:34

Atrakcyjny wizerunek pracodawcy

Każda firma powinna dbać o atrakcyjny wizerunek siebie jako pracodawcy zarówno na rynku pracy, jak i wśród swoich pracowników.

Atrakcyjny wizerunek pracodawcy
d40d9ka
d40d9ka

Przedsiębiorstwa, które są postrzegane jako atrakcyjni pracodawcy, nie tylko przyciągają najbardziej utalentowanych pracowników, ale też zyskują zaufanie konsumentów. Dlatego proces kształtowania wizerunku pracodawcy (employer brandig) staje się dla wielu firm priorytetem i jest uważany za kluczowy czynnik sukcesu w dłużej perspektywie.

Employer branding to długoterminowa strategia przyciągania, angażowania i zatrzymywania najbardziej utalentowanych pracowników w organizacji. Wewnętrzny emloyer branding ma na celu integrowanie, motywowanie i angażowanie zespołu i tym samym ograniczenie chęci odejścia z pracy, zaś zewnętrzny skupia się na przyciągnięciu i zatrzymaniu utalentowanych pracowników.

Kluczem do sukcesu jest spójność wewnętrznej i zewnętrznej marki pracodawcy. Wszystkie praktyki zarządzania zasobami ludzkimi powinny być prowadzone spójnie z wartościami, jakie pracodawca komunikuje zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz organizacji.

Firmy, którzy chcą zbudować i utrzymać atrakcyjny wizerunek pracodawcy, powinny zwrócić uwagę na najważniejsze trendy w zakresie działań employer brandingowych. Sytuacja gospodarcza, otoczenie konkurencyjne, warunki, w jakich działa firma, a nawet ludzie, którzy w niej pracują wciąż się zmieniają. Dlatego tylko pracodawcy, którzy będą umieli zarządzać zmianą, mają szansę na osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku. W dobie globalizacji właściwie nie da się ograniczyć procesu budowania wizerunku do jednego kraju czy regionu, dlatego przedsiębiorstwo, które chce odnieść sukces, powinno pomyśleć o globalnej strategii wizerunkowej.

d40d9ka

Pracodawcy muszą również pamiętać, że o najbardziej utalentowanych pracowników, będą musiały konkurować z innymi firmami. O wiele trudniejsze od pozyskania dobrego pracownika, może się okazać zatrzymanie go w firmie. Dlatego wiele firm przyjmuje strategie employer brandingowe w celu zabezpieczenia długoterminowych potrzeb pracowników, a inne dodatkowo zwiększają aktywności wizerunkowe wobec profesjonalistów i specjalistów.

Informacje, które pracodawca przekazuje na rynek pracy, muszą być autentyczne, przejrzyste i obecne w firmie. W przeciwnym razie nowi pracownicy szybko rozczarują się nową pracą i od razu zaczną się rozglądać za nową posadą. Istnieje również ryzyko zdemaskowania przez pracowników, którzy coraz częściej za pośrednictwem kanałów online dzielą się swoimi opiniami i doświadczeniami z całym światem. Takie wytknięcie firmie kłamstw lub nieścisłości w materiałach promocyjnych z pewnością nie wpłynie dobrze na jej wizerunek jako pracodawcy.

Źródło:HRNews

Na podstawie: Universum Top 100, Wewnętrzny i zewnętrzny wizerunek pracodawcy, s.5; Czas na Strategiczny employer branding, s.10

d40d9ka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40d9ka