Black Energy Drink pokonał Red Bulla

Już więcej niż jedna trzecia z napojów energetycznych sprzedawanych na rynku to produkt FoodCare, producenta Black Energy Drink - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Black Energy Drink pokonał Red Bulla
Źródło zdjęć: © AFP

09.11.2011 | aktual.: 09.11.2011 11:07

FoodCare już po raz drugi detronizuje Red Bulla tym razem dzięki Black Energy Drink oraz napojem N-Gine. W sumie niemal 35 proc. rynku napojów energetycznych należy już do tej firmy.

Po raz pierwszy FoodCare pokonał Red Bulla trzy lata temu. Wówczas zrobiła dzięki Tigerowi. Jednak do końca br licencję na używanie tej nazwy posiada Maspex.

Do sukcesu Black Energy Drink przyczyniła się przede wszystkim akcja promocyjna. Miliony złotych zostały wydane na kampanię reklamową, która potrwa jeszcze do stycznia 2012 r. Nie bez znaczenia jest cena, w okresie promocji za puszkę 250 ml trzeba było zapłacić 1,99 zł gdy normalnie kosztuje 2,49 zł.

Black Energy Drink ma 30 proc. udziału w polskim rynku energetyków, drugie miejsce zajmuje Red Bull z 26 proc. udziałem. Na kolejnych lokatach uplasowały się Burn (10 proc.), Mountain Dew (5 proc.), Tiger (5 proc.), N-Gine (4 proc.) oraz Green Up (4 proc.).

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)