Trwa ładowanie...

Coca-Cola postawi recyklomaty w Warszawie. Pierwszy już w piątek

Warszawski ratusz rozpoczął współpracę z Coca-Colą i Fundacją Nasza Ziemia. Dzięki niej w stolicy stanie dziesięć recyklomatów. Premiera pierwszego z nich już w piątek 12 lipca.

Coca-Cola postawi recyklomaty w Warszawie. Pierwszy już w piątekŹródło: flickr.com, fot: Leo Hidalgo
d3nwos1
d3nwos1

Coca-Cola postawi recyklomaty w Warszawie. Pierwszy już w piątek Warszawski ratusz rozpoczął współpracę z Coca-Colą i Fundacją Nasza Ziemia. Dzięki niej w stolicy stanie dziesięć recyklomatów. Premiera pierwszego z nich już w piątek 12 lipca.

Coca-Cola i Fundacja Nasza Ziemia postawią w Warszawie dziesięć recyklomatów do zbiórki opakowań plastikowych, metalowych i szklanych. Pierwszy z nich stanie na Placu Bankowym, przy pomniku Słowackiego. Premiera w piątek 12 lipca.

Mieszkańcy stolicy, którzy skorzystają z automatów, będą za to nagrodzeni. Za sprawą specjalnej aplikacji odbiorą różnego rodzaju nagrody, takie jak zniżki na bilety do kina, czy na kawę w sieci Costa Coffee.

Pierwsze pięć recyklomatów mi stanąć w mieście do końca wakacji, kolejne na jesieni. Sprzęt do segregowania odpadów zapewni polska firma EcoTech System.

d3nwos1

Gigant rynkowy chce zmienić swój wizerunek firmy tworzącej odpadki. Do 2030 roku chce zbierać tyle samo odpadów do recyklingu, ile generuje. Wszystko to w ramach kampanii #wciążzmieniamy, której początek był niezbyt udany. Przypomnijmy, że firma wysłała influencerom pustą butelkę, by odbiorcy… ją wyrzucili.

– W 2018 r. wraz z trzema innymi firmami napojowymi, uruchomiliśmy dobrowolny program „Działaj z imPETem”, realizowany z największą w Polsce organizacją odzysku „Rekopol”. Dzięki tej inicjatywie, w ciągu jednego roku, udało się zwiększyć zbiórkę i recykling butelek PET o kilkanaście procent w skali kraju. To oznacza, że co 2-ga butelka PET trafiająca w ręce polskiego konsumenta, została selektywnie zebrana i przekazana do recyklingu – powiedział Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska (cytat za handelextra.pl).

To niejedyny projekt ekologiczny na terenie Warszawy w tym roku. W czerwcu na pl. Konstytucji zainstalowany został prototypowy pojemnik do segregacji odpadów. Na pojemniku korzystający z niego znajdą m.in. kody QR za którymi kryją się odnośniki do stron tłumaczących jak właściwie segregować. Pomyślano również o osobach niewidomych. Na koszu znajdują się informacje zapisane alfabetem Braille’a. Na jego podstawie specjaliści ocenią, jak rozwiązania eko sprawują się w stolicy.

d3nwos1

Dla Coca-Coli z kolei kampania #wciążzmieniamy jest elementem ogólnoświatowej akcji #neversettle. Marka aktywnie włączyła się w trendy eko i stara się promować ekologiczny tryb życia m.in. poprzez uświadamianie swoich konsumentów o sposobach recyklingu. To efekt dołączenia koncernu do Globalnego Zobowiązania na rzecz Nowej Gospodarki Plastikami (New Plastics Economy Global Commitment). W ramach tej decyzji The Coca-Cola Company po raz pierwszy ujawniła dane zużycia tworzyw sztucznych do produkcji swoich opakowań. Firma zużywa rocznie 3 mln ton plastiku przekłada się na 108 mld butelek PET.

d3nwos1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3nwos1