Coca-Cola postawi recyklomaty w Warszawie. Pierwszy już w piątek
Warszawski ratusz rozpoczął współpracę z Coca-Colą i Fundacją Nasza Ziemia. Dzięki niej w stolicy stanie dziesięć recyklomatów. Premiera pierwszego z nich już w piątek 12 lipca.
Coca-Cola postawi recyklomaty w Warszawie. Pierwszy już w piątek Warszawski ratusz rozpoczął współpracę z Coca-Colą i Fundacją Nasza Ziemia. Dzięki niej w stolicy stanie dziesięć recyklomatów. Premiera pierwszego z nich już w piątek 12 lipca.
Coca-Cola i Fundacja Nasza Ziemia postawią w Warszawie dziesięć recyklomatów do zbiórki opakowań plastikowych, metalowych i szklanych. Pierwszy z nich stanie na Placu Bankowym, przy pomniku Słowackiego. Premiera w piątek 12 lipca.
Mieszkańcy stolicy, którzy skorzystają z automatów, będą za to nagrodzeni. Za sprawą specjalnej aplikacji odbiorą różnego rodzaju nagrody, takie jak zniżki na bilety do kina, czy na kawę w sieci Costa Coffee.
Pierwsze pięć recyklomatów mi stanąć w mieście do końca wakacji, kolejne na jesieni. Sprzęt do segregowania odpadów zapewni polska firma EcoTech System.
Czytaj także: Coca-Cola inwestuje w Polsce pół miliarda złotych
Gigant rynkowy chce zmienić swój wizerunek firmy tworzącej odpadki. Do 2030 roku chce zbierać tyle samo odpadów do recyklingu, ile generuje. Wszystko to w ramach kampanii #wciążzmieniamy, której początek był niezbyt udany. Przypomnijmy, że firma wysłała influencerom pustą butelkę, by odbiorcy… ją wyrzucili.
– W 2018 r. wraz z trzema innymi firmami napojowymi, uruchomiliśmy dobrowolny program „Działaj z imPETem”, realizowany z największą w Polsce organizacją odzysku „Rekopol”. Dzięki tej inicjatywie, w ciągu jednego roku, udało się zwiększyć zbiórkę i recykling butelek PET o kilkanaście procent w skali kraju. To oznacza, że co 2-ga butelka PET trafiająca w ręce polskiego konsumenta, została selektywnie zebrana i przekazana do recyklingu – powiedział Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska (cytat za handelextra.pl).
To niejedyny projekt ekologiczny na terenie Warszawy w tym roku. W czerwcu na pl. Konstytucji zainstalowany został prototypowy pojemnik do segregacji odpadów. Na pojemniku korzystający z niego znajdą m.in. kody QR za którymi kryją się odnośniki do stron tłumaczących jak właściwie segregować. Pomyślano również o osobach niewidomych. Na koszu znajdują się informacje zapisane alfabetem Braille’a. Na jego podstawie specjaliści ocenią, jak rozwiązania eko sprawują się w stolicy.
Dla Coca-Coli z kolei kampania #wciążzmieniamy jest elementem ogólnoświatowej akcji #neversettle. Marka aktywnie włączyła się w trendy eko i stara się promować ekologiczny tryb życia m.in. poprzez uświadamianie swoich konsumentów o sposobach recyklingu. To efekt dołączenia koncernu do Globalnego Zobowiązania na rzecz Nowej Gospodarki Plastikami (New Plastics Economy Global Commitment). W ramach tej decyzji The Coca-Cola Company po raz pierwszy ujawniła dane zużycia tworzyw sztucznych do produkcji swoich opakowań. Firma zużywa rocznie 3 mln ton plastiku przekłada się na 108 mld butelek PET.