"Coś Ci wystaje z nosa" - komu w pracy tego nie powiemy?

Pracownicy wytypowali osiem wstydliwych uwag i wskazali tych, którym by o nich zakomunikowali.

"Coś Ci wystaje z nosa" - komu w pracy tego nie powiemy?

04.08.2011 09:49

Portal CareerBuilder przeprowadził badania wśród ponad 4400 pracowników, których spytał o najbardziej żenujące sytuacje w pracy i o to, czy byliby w stanie powiedzieć o nich kolegom, którym się przytrafiły. Pracownicy wytypowali osiem wstydliwych uwag i wskazali tych, którym by o nich zakomunikowali. Oto one:

1. Masz rozpięty rozporek

Co ciekawe, mówienie komuś, że ma rozpięty zamek bywa bardziej kłopotliwe dla tego, kto te wieści komunikuje niż dla osoby, do której kierowana jest uwaga. Obawiamy się, że będziemy oskarżeni o to, że patrzymy tam, gdzie nie powinniśmy. Jednak 67% pracowników zadeklarowało chęć powiedzenia o rozpiętym rozporku współpracownikowi zajmującym stanowisko na tym samym szczeblu. 62% oświadczyłoby o tym, osobom na niższym szczeblu, a 50% zwróciłoby uwagę swojemu przełożonemu.

2. Coś Ci wystaje z nosa

Jeśli czujemy, że coś nas w nosie łaskocze, warto sprawdzić czy nam z niego nic nie wystaje. Zwłaszcza jeżeli piastujemy wysokie stanowisko. Okazuje się, że tylko 33 % pracowników byłoby w stanie o czymś takim powiedzieć szefowi. 51% ankietowanych powiedziałoby o tym współpracownikowi zatrudnionemu na podobnym stanowisku, natomiast 46% pracownikowi znajdującemu się niżej w hierarchii.

3. Masz jedzenie w zębach

Musztarda powyżej wargi, kawałek kurczaka, szpinaku w zębach. Przydarzyło się to zapewne niejednemu. Najczęściej niestety dowiadujemy się o tym dwie godziny później, podczas najbliższej wizyty w toalecie. Jednak 66% pracowników przyjazne, że o brudnych zębach poinformowałoby tych, którzy zajmują to samo stanowisko. 60% stwierdziło, że o jedzeniu między zębami powiedziałoby pracownikowi niższego szczebla, a 49% swojemu szefowi.

4. Tłuszcz Ci kapie z włosów

Jeśli jesteś pracownikiem zajmującym wysokie stanowisko, możesz myć włosy z częstotliwością jaką sobie życzysz. Tylko nieliczni gotowi są zwrócić Ci uwagę. Na ten krok zdobędzie się zaledwie 13% ankietowanych, a 30% pracowników powie o tym komuś znajdującemu się na niższej pozycji. Natomiast 33 % respondentów o brudnej głowie, nie zawaha się wspomnieć współpracownikowi na tym samym szczeblu.

5. Masz plamę na ubraniu

Z powiedzeniem o plamie na ubraniu większego problemu nie mamy. Jak się okazuje, aż 51% badanych zakomunikowałoby o tym koledze piastującym stanowisko na tym samym poziomie. 47% powiedziałoby o tym koledze zajmującym stanowisko o szczebel niżej, a 34% zakomunikuje o tym szefowi.

6. Przydałaby Ci się miętówka…

Brzydki zapach z ust nie zawsze powodowany jest brakiem nawyków higienicznych. Bywa, że na kolacje zjedliśmy wybitnie czosnkową potrawę i nazajutrz mamy nie lada kłopot. Niestety, pewnie o tym, że coś jest nie tak z naszym oddechem, nigdy się nie dowiemy. Tylko 33% pracowników zadeklarowało chęć podzielenia się spostrzeżeniem o kłopotliwym zapachu osobie na tym samym stanowisku. 29% zwróciłoby uwagę pracownikowi niższego szczebla, a tylko 14% zdobyłoby się na to wobec przełożonego.

7. Potrzebujesz wziąć prysznic

Trzeba się nieźle nagimnastykować, żeby oznajmić komuś, że musi się umyć. Pewnie dlatego tylko 28% ankietowanych zasugerowałoby prysznic koledze na tym samym lub niższym stanowisku, a zaledwie 11% odważyłoby się zakomunikować o tym swojemu szefowi.

8. Ubierasz się niestosownie do stanowiska

Zaledwie 10 % pracowników jest w stanie powiedzieć o niestosownym wyglądzie bardziej doświadczonemu koledze. 37% badanych nie miałoby problemu z podzieleniem się swoją opinią z koleżanką na niższym stanowisku. 32% zwróci uwagę współpracownikowi pracującemu na tym samym szczeblu.

JK
/AS

rankingzawodywspółpracownik
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)