Trwa ładowanie...
d3ashrp

CR Media prognozują spowolnienie wzrostu rynku reklamowego w '09 nawet do 1,7 proc.

12.11.Warszawa (PAP) - CR Media Consulting, spółka zależna
Internet Group, prognozuje w 2009 roku znaczne spowolnienie
wzrostu przychodów reklamowych mediów w ujęciu netto do 1,7...

d3ashrp
d3ashrp

12.11.Warszawa (PAP) - CR Media Consulting, spółka zależna Internet Group, prognozuje w 2009 roku znaczne spowolnienie wzrostu przychodów reklamowych mediów w ujęciu netto do 1,7 proc. wobec 10,5 proc. zwyżki przewidywanej na 2008 roku - podała spółka w Ad.media Raporcie.

Według szacunków CR Media Consulting, przychody reklamowe mediów w III kw. 2008 roku zwiększyły się rdr o 9,4 proc. W IV kw. mają wzrosnąć o 5,7 proc.

"Skala niepewności, co do rozwoju sytuacji w roku następnym jest bardzo duża. Znajduje to odzwierciedlenie chociażby w prognozach wzrostu PKB wahających się aktualnie od 1,5 do 4,8 proc. Dla bardzo czułego na wahania koniunktury rynku reklamy, te skrajne wartości oznaczają znaczny spadek przychodów lub kontynuację silnego wzrostu. Niekorzystny rozwój sytuacji na rynkach zachodnich oraz pogarszające się nastroje konsumentów i przedsiębiorców w kraju zmuszają jednak do znacznego obniżenia prognoz dla rynku reklamy" - powiedział cytowany w komunikacie Maciej Chodorowski, członek zarządu CR Media Consulting i autor Ad.media Raportu.

"Najnowszy Ad.media Raport zawiera wariantową prognozę rozwoju rynku reklamy w latach następnych. Według najbardziej prawdopodobnego scenariusza rynek reklamy wzrośnie w przyszłym roku o 1,7 proc." - dodano.

d3ashrp

W sierpniu spółka szacowała przyszłoroczny wzrost przychodów mediów na 6,9 proc.

Według CR Media III kwartał, wraz z pojawiającymi się pierwszymi objawami kryzysu na światowych rynkach, pokazał spowolnienie wzrostu względem bardzo wysokiej, kilkunastoprocentowej dynamiki obserwowanej w pierwszej połowie roku. Jednak niezależnie od malejącej dynamiki, polski rynek reklamowy prezentował się wciąż ze swojej silnej strony uzyskując wysoki wzrost.

"Tradycyjnie najsłabszy dla mediów kwartał, obejmujący miesiące wakacyjne, przyniósł mediom przychody na poziomie 1,5 mld złotych, z których ponad połowę przejęła telewizja osiągając wciąż bardzo wysoki, dwucyfrowy wzrost względem analogicznego okresu roku poprzedniego. Ponadprzeciętny wzrost zanotowało również radio, natomiast spowolnienie wzrostu rynku reklamy jako pierwsza boleśnie odczuła prasa, której przychody pozostały na niemal niezmienionym poziomie w stosunku do III kwartału 2007 roku. Najwyższą dynamiką cieszy się oczywiście internet, którego przychody zwiększyły się w tym czasie o prawie 1/3" - napisano.

"W ostatnim kwartale roku analitycy CR Media Consulting SA spodziewają się dalszego spowolnienia tempa wzrostu rynku reklamy - do 5,7 proc., co pozwoli na osiągnięcie wzrostu na poziomie 10,5 proc. w skali całego roku" - dodano.

CR Media Consulting, spółka zależna Internet Group, zajmuje się doradztwem w zakresie planowania i zakupu kampanii reklamowych w mediach. Oferuje analizy badawcze rynku mediów i reklamy.(PAP)

epo/ jtt/

d3ashrp
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3ashrp