Trwa ładowanie...
d2dw1oc
żywność
06-10-2009 09:48

Cukrowa wojna Agros Novej z Maspeksem

Agros Nova odpowiada na zarzuty Maspeksu dotyczące reklamy porównawczej napojów Minerado, należących do Agros Nova i Caprio, sprzedawanych przez Maspex.

d2dw1oc
d2dw1oc

Kiedy Agros Nova zaczęła reklamować swoje soki jako produkty bez dodatku cukru, okazało się, że to bardzo trafna i skuteczna strategia. Sprzedaż soków Fortuna i Pysio, które nie mają dosypanego cukru, szybko rosła. W przypadku Fortuny wzrost był aż czterokrotny, jeśli porównać pierwsze półrocza 2008 i 2009 r. (według Nielsena). Co istotne, Agros Nova twierdzi, że dzięki tej akcji reklamowej i edukacyjnej udało się zwiększyć sprzedaż wszystkich soków w Polsce o około 22 proc.
Wniosek stąd taki, że Agros Nova rynku swoim konkurentom nie odebrała, a jeśli tak, to w minimalnym stopniu. Jednak kilku rywali sukcesy Agros Novej rozdrażniły. Do największych krytyków bezcukrowej kampanii reklamowej soków należy wadowicki Maspex, lider tego rynku.

Bez cukru to nie znaczy jeszcze, że wcale niedosładzane

„Maspex przed rokiem walczył z szeroko zakrojoną kampanią reklamową i edukacyjną Fortuny bez dodatku cukru, oskarżając nas o rujnowanie rynku soków. Tymczasem rynek soków owocowych w ubiegłym roku po raz pierwszy od kilku lat odnotował 13% dodatnią dynamikę, a w tym półroczu urósł już o 22% w porównaniu z analogicznym okresem 2008 r. Udziały Fortuny zwiększyły się w tym czasie czterokrotnie (AC Nielsen). Maspex, kiedy dostrzegł, że nasza strategia prozdrowotna i platforma komunikacyjna „bez dodatku cukru” przynoszą biznesowe efekty w postaci rosnącej sprzedaży, zaczął nas naśladować, robiąc to samo, za co nas wcześniej krytykował”, napisała Agros Nova w specjalnym oświadczeniu. Spór o cukier nasilił się, gdy we wrześniu br. Agros Nova przeprowadziła relounch napojów marki Minerado.

Treść spotu Minerado dolała oliwy do ognia. Padają tam słowa: "Czy wiesz, że napis bez dodatku cukru nie zawsze znaczy to samo? W przypadku Caprio oznacza to, że producent nie dodaje cukru, ale dodaje sztucznych słodzików, a Minerado jest bez dodatku cukru i bez żadnych substancji słodzących. Bez dodatku cukru, dwa różne znaczenia, sprawdzaj, co pijesz".

Takiej bezpośredniej reklamy porównawczej Maspex nie mógł ścierpieć. Pojawiły się oskarżenia o nieetyczne działania, nieuczciwą konkurencję.

d2dw1oc

Wszystko zgodnie z prawem, twierdzi Agros Nova

Agros Nova odpowiada na zarzuty Maspeksu: reklama porównawcza Minerado jest zgodna z prawem, w szczególności z przepisami ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. W ocenie kilku prawników, w tym ekspertów jednej z najbardziej renomowanych kancelarii prawnych spełnia wszelkie wymogi rzetelnej reklamy porównawczej. Potwierdzają to stosowna ekspertyzy prawne, którymi dysponujemy.

Caprio, zamieszczając w ślad za Fortuną na froncie kartonu napis „bez dodatku cukru”, przekonywało konsumentów w niedawno emitowanej reklamie, że „Owoce Caprio są z natury słodkie, nie potrzebują dodatkowego cukru”. To stwierdzenie w połączeniu z faktem, że większość kupujących nie czyta informacji umieszczonych na etykietach i nie wie, że symbole: E950, E952, E955 to sztuczne słodziki, sprawia że w świadomości konsumenta Caprio jawi się jako produkt niedosładzany. Tymczasem w rzeczywistości napojem niedosładzanym jest właśnie Minerado, a nie Caprio. Postanowiliśmy to powiedzieć w sposób jednoznaczny, nie budzący wątpliwości, ponieważ przeciętny konsument nie jest w stanie tego stwierdzić stojąc przed półką, na której widzi tylko dwa niegazowane napoje owocowe w kartonach z napisem na froncie: "bez dodatku cukru", głosi oświadczenie Agros Novej.

JS

d2dw1oc
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2dw1oc