Trwa ładowanie...

Disco Polo wiecznie żywe!

Pierwszego maja Polsat uruchomił swój nowy kanał muzyczny, na którym można znaleźć tylko Disco Polo. Start nowej stacji okazał się sukcesem. Muzyka taneczna znów podbija serca Polaków.

Disco Polo wiecznie żywe!Źródło: YouTube
d1zvoav

W pierwszym tygodniu nadawania kanał oglądało średnio 12,5 tys. widzów, co dało jej 0,19 proc. udziału w rynku telewizyjnym. Co ciekawe, kanał Disco Polo Music od razu wskoczył na podium i zajął trzecie miejsce wśród stacji muzycznych, przed nim są tylko naziemne Polo TV i Eska TV. Uwzględniając fakt, że "DPM" jest dostępne tylko dla abonentów Cyfrowego PolsatuCyfrowego Polsatu (Zobacz notowania spółki ») można spokojnie odtrąbić sukces.

Disco Polo Music jest dwudziestym kanałem w portfelu Telewizji Polsat. Na jego antenie będzie można zobaczyć głównie muzykę biesiadną, dance i oczywiście disco polo. Jak podaje portal "Wirtualne Media" największą popularnością do tej pory cieszył się program "Ranking - sukcesy i porażki", który obejrzało 75 tys. widzów. Od piątku dziewiątego maja kanał będzie dostępny także dla klientów nc+, trwają też rozmowy z innymi operatorami.

Disco sprzedaje się lepiej niż biznes

Co ciekawe wyniki oglądalności nowej stacji Polsatu już są lepsze niż działającego od roku kanału Polsat Biznes, który niedługo ma ulec przekształceniu w Polsat News Plus. Kanał poświęcony ekonomii w kwietniu 2014 roku gromadził średnio 3,8 tys. widzów. Widać Polacy wolą prostą muzyczną rozrywkę niż biznesowe wiadomości.

d1zvoav

Sukces nowego kanału ze stajni Zygmunta Solorza-Żaka nie jest zaskoczeniem. Właściciel Polsatu wiedział, co robi. Był jednym z nielicznych, którzy w latach 90-tych docenili ten gatunek muzyczny i na antenie jego stacji emitowane były programy z muzyką, klipami i wywiadami. M.in. kultowe dla wielu "Disco Relax" i "Disco Polo Live". Gromadziły dużą publiczność - ten pierwszy był nadawany przez 8 lat, a drugi przez 6.
Wraz z początkiem nowego tysiąclecia Disco Polo straciło na popularności i branża przeżyła lekkie załamanie. Programy poświęcone temu gatunkowi zniknęły z anten telewizji, wielu wykonawców zawiesiło działalność swoich zespołów, niektórzy za chlebem wyjechali na emigrację. Po kilku latach, za sprawą Internetu, muzyka Disco Polo odzyskała część dawnej popularności i zaczęła odbijać się od dna. Ten wzrost trwa po dziś dzień. A stacje telewizyjne prezentujące ten gatunek są najchętniej oglądanymi kanałami muzycznymi.

"Hej, czy ty wiesz..."

Oczywistym przykładem jest tutaj historia popularności "Ona tańczy dla mnie" zespołu Weekend. Beż żadnej promocji w mediach przebili się ze swoim prostym hitem do mainstreamu. Wszystko dzięki internetowi. Grupie tej udał się zarobić ponad 100 tys. złotych w jeden miesiąc na samych wyświetleniach teledysku do piosenki poprzez różne witryny internetowe. Na dzień dzisiejszy piosenka ma ponad 80 mln odsłon - z tylko jednego linku. Szybko też posypały się różne lukratywne propozycje, m.in. Weekend był jedną z gwiazd sylwestra z Polsatem na przełomie 2012/2013 roku.

Ale i bez medialnego szumu, z jakim miał szczęście spotkać się zespół Weekend, można cieszyć się popularnością. Przykładem jest tutaj BASTA - grupa założona przez Ewę Bastę. Tylko na YouTube klip do piosenki "Hej, czy ty wiesz kochanie" obejrzało ponad 8 milionów internautów.

d1zvoav
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1zvoav