DM PKO BP liczy na Internet

Wzrost liczby klientów o ponad 100 procent to cel brokera na najbliższe dwa lata. Pozwoli na to sieć.

DM PKO BP liczy na Internet
Źródło zdjęć: © WP.PL | Janek Kaliński

05.01.2010 | aktual.: 05.01.2010 11:51

Klienci banku PKO BP przez konto internetowe będą mogli składać zlecenia maklerskie. Nie będzie już konieczne odrębne logowanie się do rachunku inwestycyjnego. Usługa ma ruszyć na przełomie pierwszego i drugiego kwartału.

Czego chcą klienci

- Będzie możliwe nie tylko składanie dyspozycji kupna i sprzedaży papierów wartościowych na rynku kasowym i terminowym, ale też dyspozycji blokady akcji na walne zgromadzenie, składanie dyspozycji wykonania przelewów czy dostęp do stanu i historii rachunku inwestycyjnego oraz historii transakcji - wylicza Katarzyna Michalczuk-Iwaniuk, dyrektor zarządzająca DM PKO BP. Aby klienci domu maklerskiego mogli korzystać z usługi za pośrednictwem banku, będą musieli podpisać aneks do umowy, co będzie możliwe korespondencyjnie.

Obecnie integracja rachunków w zasadzie nie funkcjonuje, a klienci mają jedynie możliwość rozliczania transakcji dokonywanych na rachunku inwestycyjnym środkami dostępnymi na rachunku osobistym.Zlecenia z poziomu ROR mają mieć te same funkcjonalności, co system SuperMakler stosowany przez klientów samego DM PKO BP.

- Od kilku lat dla klientów indywidualnych najważniejszym kryterium przy wyborze domu maklerskiego jest jakość platformy internetowej i to, by działała ona bezawaryjnie - mówi Michał Masłowski ze Stowarzyszenia Inwestorów Indywidualnych. - Dopiero na kolejnym miejscu klienci wskazują poziom opłat i prowizji pobieranych przez brokerów - dodaje.

Planowany wzrost

Wraz z uruchomieniem nowych funkcjonalności Dom Maklerski PKO BP przeprowadzi kampanię informacyjną, w której będzie chciał dotrzeć do 3,5 mln klientów mających dostęp do bankowości internetowej największego polskiego banku. A potencjał instytucji jest jeszcze większy, bo liczba wszystkich kont osobistych wynosi ponad 6 mln.

Broker liczy na to, że dzięki wprowadzonym zmianom zwiększy przeszło dwukrotnie liczbę swoich rachunków. - W ciągu dwóch lat chcemy mieć 200 tys. otwartych kont inwestycyjnych - deklaruje Katarzyna Michalczuk-Iwaniuk, dyrektor zarządzający w DM PKO BP. Dziś dałoby to brokerowi drugie miejsce na rynku, za CDM Pekao.W 2009 r., gdy na rynku liczba rachunków wzrosła o 120 tys., DM PKO BP zanotował spadek o 10 tys., do 80 tys. Broker wyjaśnia, że to efekt zamknięcia nieaktywnych kont.

BRE Bank skorzystał

O tym, że integracja rachunków może przynieść efekty świadczy przykład BRE Banku. Dom Inwestycyjny BRE swoją platformę internetową pozwalającą na zdalne inwestowanie uruchomił w połowie 2005 r. Obecnie DI BRE ma otwartych 194 tys. rachunków, z czego 145 tys. to konta mBanku powiązane z usługą eMakler. Dodatkowo ponad 20 tys. rachunków z usługami maklerskimi prowadzi należący też do BRE MultiBank.

Wzrost liczby klientów przekłada się też na udziały brokera w giełdowych obrotach. Pod koniec 2005 r. DI BRE miał 4,1-proc. udział w obrotach akcjami na GPW. A w całym 2009 r. wyniósł on 7,1 proc.

PARKIET

pko bppkoklienci
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)