Duża sieć handlowa sprzedaje biznes w Polsce. Jest komunikat
SPAR Group ogłosił decyzję o podjęciu działań w kierunku sprzedaży swojego biznesu w Polsce, który obecnie obejmuje 212 sklepów. Cztery lata temu spółka przejęła sieć Piotr i Paweł.
The SPAR Group, jeden z największych południowoafrykańskich sprzedawców detalicznych, ogłosił decyzję o podjęciu strategicznych działań w kierunku sprzedaży biznesu w Polsce.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Walki w dyskontach. Oto ulubiony sport Polaków
"Sieć SPAR Polska obejmuje 212 najwyższej klasy sklepów detalicznych - zarówno korporacyjnych, jak i prowadzonych przez niezależnych operatorów detalicznych, nowoczesną firmę produkującą dania gotowe oraz dwa regionalne centra dystrybucyjne w południowej oraz środkowej Polsce" - czytamy w komunikacie spółki.
Koncern zapewnia, że "w celu zapewnienia dalszej obecności marki SPAR w Polsce, bezpieczeństwa kontrahentów, partnerów detalicznych oraz zespołu w Polsce, jak również utrzymania obecnego polskiego biznesu SPAR, grupa będzie nadal zapewniać wsparcie dla SPAR Polska do czasu sfinalizowania procesu znalezienia odpowiedniego i wiarygodnego inwestora".
The SPAR Group Ltd. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu w RPA. W latach 60. firma stała się wyłącznym franczyzodawcą SPAR w Republice Południowej Afryki. Obecnie firma działa również w 5 innych krajach afrykańskich, Irlandii, południowo-zachodniej Anglii, Szwajcarii i na Sri Lance. W 2019 r. Spar Group przejęła sieć sklepów Piotr i Paweł.