Euro 2012 - kibicie skazani na McDonalda
Głód kibiców na Euro 2012 zaspokoi tylko i wyłącznie McDonalds. Sieć została właśnie oficjalnym sponsorem turnieju. Oznacza to, że żadna inna gastronomiczna firma nie będzie mogła oferować swoich produktów w pobliżu stadionów.
28.05.2010 | aktual.: 28.05.2010 08:41
Jak informuje "Dziennik Gazeta Prawna", w kraju nie mamy nic do powiedzenia w tej sprawie. Wszystko odgórnie narzuca UEFA i to ona spije śmietankę z kontraktu z McDonaldem. Dzięki podpisaniu umowy, gastronomiczny potentat zyskał wyłączność na sprzedaż jedzenia na stadionach i w jego okolicach. Dotyczy to wszystkich polskich miast, w których rozgrywane będą mecze mistrzostw - Warszawy, Gdańska, Wrocławia i Poznania.
Ile wart jest kontrakt? Nie wiadomo. Za podobną umowę podczas Euro 2004 i Euro 2008, McDonalda zapłacił 10,2 mln euro rocznie. Kontrakt z UEFA będzie obowiązywać do roku 2017.