Gastronomia przytyje w 2011 r.

Na skutek spowolnienia gospodarczego drastycznie spadła liczba osób jedzących poza domem - wynika z raportu "Rynek punktów gastronomicznych w Polsce 2009" autorstwa GfK Polonia, który przytacza "Puls Biznesu".

Gastronomia przytyje w 2011 r.
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

09.07.2010 | aktual.: 09.07.2010 06:51

Tylko 42 proc. Polaków korzystało z punktów gastronomicznych w 2009 r., podczas gdy jeszcze w 2008 r. deklarowało to aż 53 proc. Zdaniem cytowanych przez gazetę ekspertów, głównym powodem stagnacji w branży są utrzymujące się od wielu miesięcy kiepskie nastroje i wzmożona oszczędność konsumentów. Uważają oni, że sektor ten wróci na ścieżkę wzrostu w 2011 r., a w 2012 r. mocniej przyspieszy.

Z raportu GfK Polonia wynika również, że aż 46 proc. Polaków korzystających z punktów gastronomicznych odwiedza sieć McDonald's. Na drugim miejscu jest KFC - 22 proc., a na trzecim Pizza Hut - 19 proc.

Jako ulubiona kawę najwięcej, bo blisko 30 proc. respondentów wskazało Jacobs, wodę mineralną - Żywiec-Zdrój (33 proc. wskazań), napój gazowany - Coca-Cola (23 proc.), piwo - Tyskie oraz Żywiec (po 19 proc. głosów).

Źródło artykułu:PAP
gastronomiabranżarestauracja
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)