Grupa Muszkieterów poprawia wynik obrotów. Zwiększa również kapitał zakładowy swoich sieci
Obroty Grupy Muszkieterów w roku 2019 wyniosły 7,74 mld złotych, co oznacza wzrost o 3,6 proc. rok do roku. Sieć zdecydowała się także na dokapitalizowanie Intermarché i Bricomarché. W 2019 roku Grupa jednak zamknęła więcej sklepów Intermarché, niż otworzyła nowych.
17.02.2020 | aktual.: 06.05.2022 22:03
Kapitał zakładowy Intermarché zwiększył się z 83 do 91 mln złotych. Natomiast kapitał zakładowy Bricomarché urósł ze 110 do 138 mln złotych. Grupa Muszkieterów w komunikacie tłumaczy, że dzięki temu zwiększy się zdolność kredytowa obu sieci. Jest także potwierdzeniem, że Grupa wiąże swoją przyszłość z Polską.
- Jako Grupa Muszkieterów chcemy dalej rozwijać obie nasze sieci na polskim rynku. Potwierdzeniem tego są zarówno zrealizowane, jak i planowane inwestycje. Co szczególnie warte podkreślenia w ciągu ponad 20 lat naszej obecności w Polsce zainwestowaliśmy około 2 miliardy złotych w zakup gruntów, a także budowę nowych placówek handlowych - tłumaczy cytowany w komunikacie Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.
- Konsekwentnie będziemy realizować wypracowaną strategię, która mimo wyzwań z jakimi mierzy się cała branża, przyniosła oczekiwany efekt w postaci wzrostu obrotów Grupy Muszkieterów - dodaje Dherment.
Jak podaje Grupa, w 2019 roku zamknięto 11 placówek Intermarché. Jednocześnie otwarto trzy nowe punkty oraz tyleż samo stacji paliw.
Poszerzeniu uległa też sieć punktów odbioru w ramach usługi Drive. Pozwala ona na zamówienie produktów przez internet i odbiór w wyznaczonej do tego strefie przed supermarketami.
Bricomarché natomiast powiększyło się o osiem sklepów. Otwarty został również skład budowlany w Siemianowicach Śląskich.
Jak podaje Grupa, najważniejszym celem dla Bricomarché w 2019 roku był rozwój e-commerce. Sieć uruchomiła możliwość zrobienia zakupów w internecie. Obiór produktów jest możliwy na trzy sposoby: w sklepach, w automatach przed nimi lub poprzez dostarczenie do domu.
Obroty Intermarché wyniosły w 2019 roku 5,18 mld złotych. Z kolei Bricomarché - 2,55 mld.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl