Grupa TP miała 1,950 mld zł przychodów z telefonii komórkowej w II kw. '10 (opis2)

28.07. Warszawa (PAP) - Grupa Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA) miała w drugim kwartale 2010 roku 1,950 mld zł przychodów z telefonii komórkowej wobec 1, 954 mld zł w takim samym...

28.07.2010 | aktual.: 28.07.2010 08:08

28.07. Warszawa (PAP) - Grupa Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA) miała w drugim kwartale 2010 roku 1,950 mld zł przychodów z telefonii komórkowej wobec 1, 954 mld zł w takim samym okresie 2009 roku, co oznacza spadek o 0,2 proc. rok do roku - podała TP SA w raporcie.

Marża EBITDA wzrosła o 4,0 pkt proc. do 31,3 proc. na koniec drugiego kwartału 2010 roku, co, jak podała spółka, było możliwe dzięki ścisłej kontroli kosztów, które w ujęciu kwartalnym zwiększyły się o 24 mln zł, podczas gdy wzrost przychodów wyniósł w tym samym okresie 134 mln zł.

Łączna liczba klientów wzrosła na koniec drugiego kwartału 2010 roku w ujęciu rocznym o 1,9 proc. do 14,029 mln, z czego liczba klientów abonamentowych wyniosła 6,791 mln (wzrost o 5,3 proc.), a liczba klientów pre-paid 7,238 mln (spadek o 1,1 proc.).

Liczba klientów mobilnych usług szerokopasmowych wzrosła o 14,5 proc. do 433 tys.

Grupa TP SA wskazuje, że przychody w II kwartale nie zmieniły się rok do roku, w porównaniu z 9,1 proc. spadkiem w I kwartale 2010.

"Poprawa wynikała przede wszystkim z mniejszego wpływu wprowadzonych w 2009 roku obniżek stawek MTR (pierwsza miała miejsce w marcu 2009), a także obserwowanych w drugim kwartale bardzo korzystnych trendów bazy klientów i wskaźnika ARPU" - napisano.

Liczba przyłączeń netto wyniosła w drugim kwartale 254 tys., co w ujęciu rocznym przełożyło się na wzrost liczby klientów o 1,9 proc.

Wskaźnik ARPU w II kwartale obniżył się o 2,9 proc. w ujęciu rocznym, w porównaniu ze spadkiem o 8 proc. w pierwszym kwartale 2010.

Zagregowane ARPU dla usług telefonii komórkowej wyniosło na koniec drugiego kwartału 2010 roku 43,6 zł wobec 41,2 zł po I kwartale 2010 roku oraz 44,9 zł na koniec drugiego kwartału 2009 roku.

Udział Centertela w rynku pod względem liczby klientów wyniósł na koniec czerwca 2010 roku 30,7 proc. wobec 31,0 proc. rok wcześniej i wobec 30,5 proc. na koniec pierwszego kwartału 2010 roku.

Pod względem przychodów udział Orange w rynku wyniósł 31,9 proc. wobec 30,8 proc. rok wcześniej i wobec 31,5 proc. na koniec pierwszego kwartału 2010 roku.(PAP)

pel/ gor/

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)