Trwa ładowanie...

Handlowcy kuszą czasowymi zniżkami

Wybierasz się na zakupy? Nie zapomnij o zegarku. Sklepy, apteki, puby i restauracje starają się przyciągnąć klientów za wszelką cenę i o każdej porze. W wybranych godzinach kuszą superpromocjami w ramach tzw. happy hours.

Handlowcy kuszą czasowymi zniżkamiŹródło: Dziennik Łódzki
d4fd5wt
d4fd5wt

Przyczyna jest prosta: kryzys spowodował, że jesteśmy mniej skłonni do szastania pieniędzmi. Aż 60 proc. Polaków badanych przez TNS OBOP zadeklarowało pod koniec stycznia, że w związku z kryzysem ogranicza bieżące wydatki i inwestycje. Pierwszy sondaż został przeprowadzony w październiku ubiegłego roku. Wówczas skłonnych do cięcia wydatków było zaledwie 26 proc. ankietowanych. Na reakcję właścicieli sklepów i innych placówek handlowych nie trzeba było długo czekać.

Z rabatem w wysokości 5-15 proc. można kupić leki bez recepty i kosmetyki w aptekach należących do sieci Dbam o Zdrowie. Promocją zostały objęte 102 oddziały w Łodzi i ponad 100 na terenie województwa łódzkiego.

_ Na tańsze zakupy zapraszamy przez kilka godzin dziennie _- mówi Karolina Dąbrowska, rzecznik Polskiej Grupy Farmaceutycznej, do której należą apteki tej sieci. _ W niektórych aptekach promocja obowiązuje rano, w innych po południu lub w środku dnia. Rabaty są udzielane przez kilka godzin, w niektórych placówkach przez dwie, w innych przez pięć. _

Do apteki przy ul. Złotniczej w Łodzi najlepiej wybrać się między godz. 8 a 12, przy ul. Legionów w godz. 9-11, a na ul. Kilińskiego między 11 a 16. Klienci zajęci od rana, po leki z rabatem mogą wstąpić do placówki przy ul. Rydla i Dąbrowskiego (godz. 14 - 16), a także Zielonej 17-19. W Zduńskiej Woli zniżki obowiązują w godz. 13 - 15.
Tańsze meble i akcesoria w określonych dniach i godzinach to także patent sklepów Ikea. Trzeba jednak pamiętać o tym, że nie ma jednego rodzaju promocji dla każdego marketu, to dyrektorzy poszczególnych placówek decydują o tym, jakie akcje są u nich prowadzone. Najwytrwalsi spędzają w Ikei cały dzień, gdyż poszczególne okazje są ogłaszane co godzinę, a towary przeceniane nawet o połowę.

d4fd5wt

_ Urządzając wyprzedaże o określonych porach _- _ przeważnie w środku dnia - zachęcamy klientów dysponujących wolnym czasem do odwiedzin u nas nie tylko w weekendy _- tłumaczy Karolina Horoszczak, rzecznik Ikei. _ Od poniedziałku do piątku osoby, które posiadają naszą kartę klubową, otrzymują bezpłatną kawę _.

Z myślą o nocnych markach przygotowywane są wyprzedaże w hipermarketach Tesco. Rabaty, przeważnie 20-proc., obowiązują w godz. 22 - 6, czyli wtedy, gdy w całodobowych sklepach - a takim jest właśnie Tesco - jest najmniej kupujących. _ W ramach takiej promocji kupiłam soki i choinkę _ - mówi łodzianka Monika Ambroszewska. _ Na happy hours trafiłam przez przypadek, ale od tego czasu regularnie śledzę okazyjne wyprzedaże. Szkoda tylko, że w Tesco są organizowane wyłącznie w nocy, bo jestem śpiochem _.

Po raz pierwszy w Polsce promocje happy hours wprowadziła księgarnia internetowa Merlin. Codziennie w godzinach 7-10 i 20-24 jej klienci otrzymywali 10 proc. rabatu. W czasie promocji obroty sklepu wzrosły o ponad 20 proc. w stosunku do poprzednich tygodni, a witryny Merilna odwiedzało tygodniowo około 25 tys. osób, co oznaczało wzrost o ponad 100 proc. w stosunku do okresu sprzed promocji.

Pomysł promocyjny podchwyciły inne sklepy internetowe. Na stronie sklepu z bielizną bianti.pl możemy przeczytać, że happy hour to wyjątkowa godzina dla wyjątkowego klienta.

_ Chętnie korzystamy z takich promocji. Pasjonuje nas to, że możemy kupilić coś taniej. Taka jest ludzka natura i raczej jej nie zmienimy _ - mówi socjolog prof. Jacek Wódz.

POLSKA Dziennik Łódzki
Alicja Zboińska

d4fd5wt
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4fd5wt

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj