Trwa ładowanie...

Internetowa wojna o prezenty

Do bitwy o świąteczne prezenty szykują się sprzedawcy ze sklepów tradycyjnych i internetowych. Stawka to 11 mld zł, jakie Polacy chcą wydać na bożonarodzeniowe podarunki - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

Internetowa wojna o prezentyŹródło: AFP
d3al7nk
d3al7nk

Największe sieci handlowe ruszyły z przedświątecznymi promocjami. Media Markt obniżył ceny o VAT, mniej zapłacimy też w Carrefour i Intersport, a Saturn swoją kampanię sygnuje hasłem: "Nie daj się WWWkręcić". Strach przed internetowymi sklepami zajrzał w oczy dużym sieciom.

Jak wynika z badań firmy Deloitte, prawie co trzeci z nas planuje kupić prezenty świąteczne w internecie - przez rok odsetek ten wzrósł o 10 proc. A co najważniejsze grudzień to prawdziwe żniwa branży handlowej. Na te 31 dni przypada 30 proc. rocznej sprzedaży. Według "Dziennika Gazety Prawnej" tegoroczne podarunki mogą być rekordowe - wydamy na nie 11 mld zł.

Dlatego tradycyjne sieci starają się rywalizować już nie tylko ceną. Do sprzętu AGD/RTV sklepy dodają przedłużenie gwarancji, bezpłatną dostawę, a nawet montaż urządzeń. O klientów walczyć chcą też supermarkety - tu polem bitwy będą... zabawki. Część sklepów już obniżyła ceny, inne oferują produkty dostępne tylko w ich sieci.

Wirtualna Polska / "Dziennik Gazeta Prawna"

d3al7nk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3al7nk