Internetowa wojna o prezenty
Do bitwy o świąteczne prezenty szykują się sprzedawcy ze sklepów tradycyjnych i internetowych. Stawka to 11 mld zł, jakie Polacy chcą wydać na bożonarodzeniowe podarunki - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
16.11.2010 | aktual.: 16.11.2010 07:03
Największe sieci handlowe ruszyły z przedświątecznymi promocjami. Media Markt obniżył ceny o VAT, mniej zapłacimy też w Carrefour i Intersport, a Saturn swoją kampanię sygnuje hasłem: "Nie daj się WWWkręcić". Strach przed internetowymi sklepami zajrzał w oczy dużym sieciom.
Jak wynika z badań firmy Deloitte, prawie co trzeci z nas planuje kupić prezenty świąteczne w internecie - przez rok odsetek ten wzrósł o 10 proc. A co najważniejsze grudzień to prawdziwe żniwa branży handlowej. Na te 31 dni przypada 30 proc. rocznej sprzedaży. Według "Dziennika Gazety Prawnej" tegoroczne podarunki mogą być rekordowe - wydamy na nie 11 mld zł.
Dlatego tradycyjne sieci starają się rywalizować już nie tylko ceną. Do sprzętu AGD/RTV sklepy dodają przedłużenie gwarancji, bezpłatną dostawę, a nawet montaż urządzeń. O klientów walczyć chcą też supermarkety - tu polem bitwy będą... zabawki. Część sklepów już obniżyła ceny, inne oferują produkty dostępne tylko w ich sieci.
Wirtualna Polska / "Dziennik Gazeta Prawna"