Kolporter spodziewa się w '11 ponad 10‑proc. wzrostu wyników finansowych
01.06. Warszawa (PAP) - Kolporter, spółka planująca w tym roku debiut na warszawskim parkiecie, planuje zwiększyć swoje przychody w '11 o ok. 10 proc. Pozostałe pozycje wynikowe...
01.06.2011 | aktual.: 01.06.2011 14:08
01.06. Warszawa (PAP) - Kolporter, spółka planująca w tym roku debiut na warszawskim parkiecie, planuje zwiększyć swoje przychody w '11 o ok. 10 proc. Pozostałe pozycje wynikowe spółki mają mieć jeszcze większą dynamikę wzrostu - poinformował Kolporter w komunikacie prasowym. W I kwartale 2011 r. spółka miała 15 mln zł zysku brutto przy 900 mln zł przychodu. EBIT wyniósł 17 mln zł, a EBITDA 22,5 mln zł.
"W 2011 r. przewidujemy wzrost sprzedaży o ok. 10 proc. Dynamika wzrostu poszczególnych pozycji wynikowych - EBITDA, zysku operacyjnego brutto i netto - będzie z pewnością jeszcze wyższa. Sprzedaż prasy jest stabilna, wyraźny wzrost widzimy natomiast w obszarze FMCG, usług elektronicznych oraz sprzedaży we własnej sieci detalicznej" - powiedział, cytowany w komunikacie Mirosław Serwatka, członek zarządu Kolportera.
"Przeprowadzone w ubiegłym roku zmiany organizacyjne, czyli konsolidacja w ramach jednego podmiotu spółek Kolporter Dystrybucja Prasy, Kolporter Sieci Handlowe i Kolporter Service, już skutkują znacznie lepszymi w stosunku do 2010 r. wynikami" - dodał.
2010 rok spółka zakończyła z roczną sprzedażą na poziomie 3,4 mld zł, zyskiem brutto ponad 41 mln zł i wskaźnikiem EBITDA na poziomie 72 mln zł.
Kolporter jest największym dystrybutorem prasy i jednym z największych dystrybutorów towarów FMCG w Polsce. Spółka jest właścicielem ponad 870 saloników prasowych (w tym blisko 70 salonów premium Top-Press), rozwija również sieć własnych sklepów spożywczych w formacie convenience Dobry Wybór. (PAP)
jow/ jtt/