Koniec lepszego Tesco
Jak informuje "Puls Biznesu" brytyjska sieć handlowa Tesco likwiduje swoją markę Savia, nazywaną "lepszym Tesco". Sklepy przejdą rebranding.
26.08.2011 | aktual.: 26.08.2011 15:56
Koniec "lepszego Tesco" zaplanowano na 1 września. Już dziś na stronie internetowej sieci można przeczytać: "Lubisz Savia, pokochasz Tesco". Brytyjska sieć chce rebranding przeprowadzić w błyskawicznym tempie - maksymalnie mają wynieść w każdym ze sklepów osiem dni. Jak pisze "PB" chodzi głównie o szyldy i banery, bo systemy informatyczne i logistyka już dawno są takie same jak w Tesco.
Savia zniknie z polskiego rynku po 20 lat działalności. Obecnie w Polsce działa 29 sklepów tej sieci aspirującej do bycia delikatesami rywalizującymi z Piotrem i Pawłem czy Almą. Jak pisze "PB" kierownictwo Tesco zdecydowało się na rebranding bo ich główna marka jest rozpoznawalna aż przez 82 proc. Polaków. Na dodatek Brytyjczycy uznali, że mogą mieć swoją sieć delikatesów po prostu pod szyldem Tesco Ekstra - taki nazywane sklepy działają od kilku miesięcy i są pozycjonowane właśnie jako "lepsze Tesco".
Savia działała w Polsce od 1991 roku, a w cztery lata później za ok. 54 mln zł kupili sieć Brytyjczycy. Sklepy zlokalizowane były głównie na południu Polski. Teraz dołączą do 370 sklepów Tesco. Zdaniem ekspertów likwidacja marki to kolejny krok w konsolidacji polskiego handlu. Przed miesiącem prezes Tesco na Polską stwierdził w wywiadzie dla "Gazety Wyborczej", że za parę lat w naszym kraju będą trzy duże sieci handlowe i dwie dyskontowe.
Wirtualna Polska / Puls Biznesu