Konta naprawdę pomocne
Usługi assistance dodawane do kont bankowych podnoszą ich atrakcyjność - tak uważa 68% właścicieli ROR-ów wyposażonych w pomocowe dodatki. Sprawdziliśmy, co konkretnie największe banki w Polsce dołączają do swoich kont.
24.02.2014 | aktual.: 24.02.2014 13:45
Pod uwagę zostało wziętych 10 największych banków pod względem ilości kont indywidualnych w oparciu o dane z III kwartału 2013 roku z raportu PRNews. Przeanalizowano konta indywidualne, powszechnie dostępne - choć w dwóch przypadkach konta są oferowane przede wszystkim osobom w określonym wieku.
Konta z ubezpieczeniem assistance - Analiza przeprowadzona przez Mondial Assistance.
Informatyk do ROR, mała czarna do karty
Pod względem zakresu oferowanych usług pomocowych wyróżniają się propozycje Pekao SA, Alior Banku, a także Eurobanku. Wszystkie z wymienionych banków nie pobierają opłat za oferowane pakiety. Przy Eurokoncie Aktywnym Banku Pekao SA można znaleźć assistance domowy, pomoc informatyka w razie awarii komputera, assistance medyczny w kraju i za granicą, assistance samochodowy, oraz informacyjny i osobistego asystenta (Concierge).
Ciekawe dodatki pomocowe oferuje też Alior Bank. Po pierwsze oferuje bogaty pakiet assistance do konta: pomoc w domu, pomoc medyczna, assistance w podróży samochodem, pomoc lekarza za granicą, ubezpieczenie bagażu, porada prawna, ubezpieczenie telefonu komórkowego, rowerowe assistance. Do tego ma też kartę kredytową wyposażoną w "małą czarną" czyli pakiet assistance dla kobiet. Taka karta zawiera pogotowie stylistyczne (propozycje ubioru czy fryzury na różne okazje), beauty assistance (pomoc w wyborze, rezerwacja oraz finansowanie wizyty w salonie kosmetycznym) czy osobistego trenera fitness.
W podobnym kierunku idzie Millennium, który przy swojej karcie kredytowej Impresja oferuje bezpłatny pakiet assistance dedykowany kobietom i do nich dopasowany: prowadzenie osobistego terminarza (np. umawianie wizyt w gabinecie kosmetycznym, organizacja opiekunki do dziecka)
, assistance domowe i medyczne (dla posiadaczki karty oraz członków rodziny). Takie ubezpieczenie pomaga w organizacji i pokrywa koszty korepetycji dla dziecka, opieki nad dziećmi, osobami starszymi, a także zwierzętami w trakcie choroby posiadacza karty. Eurobank w swej ofercie assistance skupił się na usługach dla domu i jego mieszkańców - klient otrzymuje pomoc w awariach domowych (home assistance oraz assistance dla sprzętu komputerowego), a także pomoc medyczną.
Chociaż większość pakietów assistance przy analizowanych kontach jest bezpłatna, to jednak są banki, które pobierają za nie dodatkową opłatę - w zależności od zawartości pakietu wyceniają je między 7, a 21 złotych (jak mBank).
Po co bankom assistance?
- Badania wskazują, że assistance jest produktem lojalizującym, docenianym przez klientów w bankach nawet bardziej niż u ubezpieczycieli. To, nad czym powinny mocniej pracować banki i firmy assistance, to budowanie świadomości wśród klientów. Wg badań w 2013 roku 80% respondentów widziało potrzebę korzystania z assistance, wobec 60% w 2011 roku. Wg przeprowadzonych przez Nielsen Polska na nasze zlecenie badań w 2013 roku liczba interwencji assistance wyniosła ponad 1,12 mln i drugi rok z rzędu przekroczyła milion - komentuje Tomasz Brożyna dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.
Brożyna dodaje, że Polacy najczęściej korzystali z pomocy dla auta, w podróżach zagranicznych, z assistance domowego i medycznego. Zaznacza, że kategorie pojawiają się w tabeli, choć wydaje się, że banki za słabo je komunikują.
Rok 2014 zapowiada się jako czas znaczących zmian ilości kont ROR prowadzonych przez banki. Jak wskazują dane z badania ważnym czynnikiem wpływającym na decyzje konsumentów o likwidacji bądź utrzymywaniu danego konta będą dodatki do rachunku oferowane przez bank.