Kraft rzuca wyzwanie Red Bullowi

Nowy produkt firmy Kraft - "wzmocniona woda" MIO Energy będzie miała moc 18 filiżanek kawy. W ten sposób znany producent spożywczy wchodzi na rynek napojów energetycznych - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".

08.11.2011 | aktual.: 08.11.2011 11:13

Wchodząc w ten segment rynkowy Kraft będzie musiał zmierzyć się z dwoma problemami. Po pierwsze z bardzo silną pozycją takich firm jak 5-hour Energy, produkujących wzbogacone o kofeinę shoty, czy z takimi produktami jak kultowy Red Bull.

Po drugie strony rynek napojów energetycznych jest ograniczany przez kampanię zwalczającą kierowanie reklam takich produktów do dzieci.

Jednak sukces poprzedniego produktu, napoju MIO, który tylko w pierwszym roku obecności na rynku wygenerował 100 mln dol. przychodu, zachęca producenta do rozszerzenia oferty.

Dodatkowo, według analityków, rynek napojów energetycznych w USA będzie się rozwijał w tempie kilku procent rocznie. Wartość tego segmentu to 6 mld dol.

Z drugiej strony część firm produkujących napoje twierdzi, że moda na energetyki to przejściowy trend i nie utrzyma się przez następne 20 lat.

napojenapoje energetycznered bull
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)