Krakowska i wódka - nasz hit!
Świat wybiera polską żywność głównie dzięki wysiłkom sieci handlowych. W tym roku wyeksportują one towary warte 3 mld złotych - o miliard więcej niż w ubiegłym roku. Koniunkturę napędzają też Polacy mieszkający za granicą - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
26.11.2010 | aktual.: 26.11.2010 09:42
Przebojem są: pasztety, soki marchwiowe, kwaszone ogórki, śledzie i słone paluszki. Jabłka, pomidory, kiełbasa krakowska i wódka też są na liście najchętniej wybieranych produktów. Mają dobrą cenę i świetną jakość. Konsumenci w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech czy Francji uważają też, że są bardziej ekologiczne.
Biedronka, jak informuje gazeta, wynajęła 14 składów pociągów, które będą kursować z polskimi towarami do Portugalii.Tesco już oferuje w swoich sklepach w Wielkiej Brytanii około 400 produktów z Polski, wytwarzanych przez 30 naszych firm. Także Lidl, który dotąd głównie przywoził do Polski towary z Niemiec, zrozumiał, że na popycie na polską żywność można zarobić i dziś eksportuje polskie towary do 7 krajów w Europie.