Lider polskiego rynku piwa zadowolony z wyników

W drugim kwartale roku kalendarzowego 2012 Kompania Piwowarska sprzedała ponad 4 mln hl piwa, o 11,3% więcej niż w tym samym czasie w roku ubiegłym. W tym samym czasie rynek piwa w Polsce urósł o ok. 10%. Największy producent piwa w Polsce utrzymał więc 37,4-procentowy udział w rynku.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Trzy największe marki KP radziły sobie doskonale w całym kwartale, w szczególności w maju - zapewnia producent. Tyskie, największa marka piwa w Polsce, odnotowała 20-proc. wzrost w porównaniu do II kwartału ub.r., natomiast Żubr i LECH odnotowały wzrost po ok. 10%.

- Powyższe wyniki zawdzięczamy licznym innowacjom produktowym oraz wsparciu promocyjnemu kluczowych marek, którym pomogły dobre warunki pogodowe na początku kwartału (dużo słonecznych dni w maju). Nieznaczny, ale pozytywny, wpływ zawdzięczamy zwiększonemu ruchowi turystycznemu - twierdzi Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych KP. - Branża piwna weszła w letni szczyt sprzedaży, który będzie trwał jeszcze przez sporą część września, a Kompania Piwowarska – jak już powszechnie wiadomo - może poszczycić się dużo bardziej rozbudowanym portfelem produktów piwnych zaspokajającym potrzeby najbardziej wyszukanych konsumentów dla każdej okazji konsumpcji. O ile dopisze pogoda, Kompania Piwowarska będzie nadal zwiększać sprzedaż przez cały sezon. Pomoże nam w tym dobra kondycja polskiej gospodarki - zapewnia Kwiatkowski.

Jego zdaniem na dobre wyniki producenta miało wpływ wprowadzenie na rynek licznych nowości. W drugim kwartale roku 2012 Kompania Piwowarska zaoferowała nowe piwa premium pod nazwą Piwna Kolekcja Specjalności Książęcego. Obejmuje ona trzy warianty piwa Książęce: łagodne, ciemne piwo – Ciemne Łagodne, piwo pszeniczne – Złote Pszeniczne oraz Czerwony Lager.

- Najnowsze trendy konsumenckie w Polsce wskazują na zapotrzebowanie na produkty inspirowane długą tradycją warzenia piwa - mówi Paweł Kwiatkowski. - KP zaspokoiła tę potrzebę w pierwszym kwartale roku nowym alternatywnym wariantem największej polskiej marki - Tyskie, oferując Tyskie Klasyczne – piwo, którego receptura została opracowana dzięki wieloletniemu doświadczeniu i wiedzy naszych piwowarów, sprawiając, że receptura ta jest zgodna z bawarskim prawem czystości. Tyskie Klasyczne warzone jest w 100% ze słodu jęczmiennego, chmielu i wody - tłumaczy

Tyskie wprowadziło również innowacyjne rozwiązanie w gastronomii - chwali się producent - świeże piwo serwowane prosto z dużych tanków. - Wprowadzona na początku roku rewolucyjna metoda serwowania piwa bezpośrednio z kilkusetlitrowych zbiorników jest rozwiązaniem dla wszystkich, którzy pragną spróbować smaku piwa prosto z browaru - wyjaśnia przedstawiciel KP.

Świeże piwo wyprodukowane w browarze przelewane jest do samochodu-cysterny, który transportuje je jeszcze tego samego dnia bezpośrednio do pubów. Tyskie z tanka ma krótki okres przydatności do spożycia wynoszący 14 dni od otwarcia tanka, stąd wymaga systemu dystrybucji zapewniającego m.in. właściwą temperaturę produktu. Tanki w sposób doskonały spełniają tę rolę. Tyskie z tanka stanowi dla KP doskonałą okazją na wspieranie polskiej kultury piwa propagując najwyższe standardy jakościowe swoich piw sprzedawanych w gastronomii.

Kolejną nowością wprowadzoną na rynek przez KP jest Lech Shandy – połączenie piwa i specjalnie przygotowanej lemoniady. Lech Shandy jest odpowiedzią na zmieniające się i coraz bardziej zróżnicowane preferencje piwne w Polsce i jest przełomowym produktem na polskim rynku piwa, ponieważ wykracza poza typowe kategorie piwne. Od czasu swoich narodzin w latach 20. XX wieku połączenie piwa i lemoniady stało się jedną z najbardziej oryginalnych i popularnych kategorii piwnych (nazywanych shandy, clara, radler itp.). Lech Shandy nie jest piwem smakowym, ale stanowi całkowicie nową kategorię na polskim rynku napojów – jest to oryginalne połączenie dwóch rodzajów napojów: piwa Lech Premium i specjalnie przygotowanej lemoniady.
Pozytywne wyniki sprzedaży Kompania Piwowarska zawdzięcza również ogromnemu wsparciu promocyjnemu, w szczególności wokół trzech największych marek spółki – Tyskiego, Lecha Premium i Żubra. Tyskie miało zapewnioną największą i najdroższą kampanię promocyjną w historii marki i w historii polskiej branży piwowarskiej. Kampania „5 Stadion” zaczęła się w kwietniu i będzie kontynuowana przez okres Olimpiady. Celem kampanii jest propagowanie idei wspólnego kibicowania, wspierania naszych sportowców i czerpania radości z rozgrywek. Również dla marek Żubr i Lech przeprowadzono kampanie promocyjne, a dla Lecha wprowadzono innowacyjną butelkę Lech Easy Grip TM.

Wybrane dla Ciebie

Polski gigant rybny rośnie w siłę. Przejął spółkę z Belgii
Polski gigant rybny rośnie w siłę. Przejął spółkę z Belgii
Koniec najstarszej kawiarni w Rzymie. Dobił ją czynsz za 180 tys. euro
Koniec najstarszej kawiarni w Rzymie. Dobił ją czynsz za 180 tys. euro
Zakopane przegrało w sądzie. Nadal będzie pobierać opłatę
Zakopane przegrało w sądzie. Nadal będzie pobierać opłatę
Miecz świetlny z "Gwiezdnych wojen" sprzedany. Padł rekord
Miecz świetlny z "Gwiezdnych wojen" sprzedany. Padł rekord
Pompy ciepła na wynajem. UE ma nowy pomysł
Pompy ciepła na wynajem. UE ma nowy pomysł
Chcą 1,2 tys. zł podwyżki, grożą strajkiem. Gigant handlowy mówi "nie"
Chcą 1,2 tys. zł podwyżki, grożą strajkiem. Gigant handlowy mówi "nie"
Ważna data dla pracowników. Po 30 września firmom grożą kary
Ważna data dla pracowników. Po 30 września firmom grożą kary
Spór o smród w Krakowie. Firma musi ograniczyć działalność
Spór o smród w Krakowie. Firma musi ograniczyć działalność
Koniec obowiązku dla pracujących emerytów? Resort ma plan
Koniec obowiązku dla pracujących emerytów? Resort ma plan
Chciał wziąć kredyt, skłamał w banku. Grozi mu 8 lat więzienia
Chciał wziąć kredyt, skłamał w banku. Grozi mu 8 lat więzienia
Zablokowana ekspresówka. 27 ton piachu na jezdni. Kierowca w szpitalu
Zablokowana ekspresówka. 27 ton piachu na jezdni. Kierowca w szpitalu
Plaga polskich dróg. "To jedna z najniebezpieczniejszych praktyk"
Plaga polskich dróg. "To jedna z najniebezpieczniejszych praktyk"