Lider polskiego rynku piwa zadowolony z wyników
W drugim kwartale roku kalendarzowego 2012 Kompania Piwowarska sprzedała ponad 4 mln hl piwa, o 11,3% więcej niż w tym samym czasie w roku ubiegłym. W tym samym czasie rynek piwa w Polsce urósł o ok. 10%. Największy producent piwa w Polsce utrzymał więc 37,4-procentowy udział w rynku.
26.07.2012 | aktual.: 26.07.2012 15:26
Trzy największe marki KP radziły sobie doskonale w całym kwartale, w szczególności w maju - zapewnia producent. Tyskie, największa marka piwa w Polsce, odnotowała 20-proc. wzrost w porównaniu do II kwartału ub.r., natomiast Żubr i LECH odnotowały wzrost po ok. 10%.
- Powyższe wyniki zawdzięczamy licznym innowacjom produktowym oraz wsparciu promocyjnemu kluczowych marek, którym pomogły dobre warunki pogodowe na początku kwartału (dużo słonecznych dni w maju). Nieznaczny, ale pozytywny, wpływ zawdzięczamy zwiększonemu ruchowi turystycznemu - twierdzi Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych KP. - Branża piwna weszła w letni szczyt sprzedaży, który będzie trwał jeszcze przez sporą część września, a Kompania Piwowarska – jak już powszechnie wiadomo - może poszczycić się dużo bardziej rozbudowanym portfelem produktów piwnych zaspokajającym potrzeby najbardziej wyszukanych konsumentów dla każdej okazji konsumpcji. O ile dopisze pogoda, Kompania Piwowarska będzie nadal zwiększać sprzedaż przez cały sezon. Pomoże nam w tym dobra kondycja polskiej gospodarki - zapewnia Kwiatkowski.
Jego zdaniem na dobre wyniki producenta miało wpływ wprowadzenie na rynek licznych nowości. W drugim kwartale roku 2012 Kompania Piwowarska zaoferowała nowe piwa premium pod nazwą Piwna Kolekcja Specjalności Książęcego. Obejmuje ona trzy warianty piwa Książęce: łagodne, ciemne piwo – Ciemne Łagodne, piwo pszeniczne – Złote Pszeniczne oraz Czerwony Lager.
- Najnowsze trendy konsumenckie w Polsce wskazują na zapotrzebowanie na produkty inspirowane długą tradycją warzenia piwa - mówi Paweł Kwiatkowski. - KP zaspokoiła tę potrzebę w pierwszym kwartale roku nowym alternatywnym wariantem największej polskiej marki - Tyskie, oferując Tyskie Klasyczne – piwo, którego receptura została opracowana dzięki wieloletniemu doświadczeniu i wiedzy naszych piwowarów, sprawiając, że receptura ta jest zgodna z bawarskim prawem czystości. Tyskie Klasyczne warzone jest w 100% ze słodu jęczmiennego, chmielu i wody - tłumaczy
Tyskie wprowadziło również innowacyjne rozwiązanie w gastronomii - chwali się producent - świeże piwo serwowane prosto z dużych tanków. - Wprowadzona na początku roku rewolucyjna metoda serwowania piwa bezpośrednio z kilkusetlitrowych zbiorników jest rozwiązaniem dla wszystkich, którzy pragną spróbować smaku piwa prosto z browaru - wyjaśnia przedstawiciel KP.
Świeże piwo wyprodukowane w browarze przelewane jest do samochodu-cysterny, który transportuje je jeszcze tego samego dnia bezpośrednio do pubów. Tyskie z tanka ma krótki okres przydatności do spożycia wynoszący 14 dni od otwarcia tanka, stąd wymaga systemu dystrybucji zapewniającego m.in. właściwą temperaturę produktu. Tanki w sposób doskonały spełniają tę rolę. Tyskie z tanka stanowi dla KP doskonałą okazją na wspieranie polskiej kultury piwa propagując najwyższe standardy jakościowe swoich piw sprzedawanych w gastronomii.
Kolejną nowością wprowadzoną na rynek przez KP jest Lech Shandy – połączenie piwa i specjalnie przygotowanej lemoniady. Lech Shandy jest odpowiedzią na zmieniające się i coraz bardziej zróżnicowane preferencje piwne w Polsce i jest przełomowym produktem na polskim rynku piwa, ponieważ wykracza poza typowe kategorie piwne. Od czasu swoich narodzin w latach 20. XX wieku połączenie piwa i lemoniady stało się jedną z najbardziej oryginalnych i popularnych kategorii piwnych (nazywanych shandy, clara, radler itp.). Lech Shandy nie jest piwem smakowym, ale stanowi całkowicie nową kategorię na polskim rynku napojów – jest to oryginalne połączenie dwóch rodzajów napojów: piwa Lech Premium i specjalnie przygotowanej lemoniady.
Pozytywne wyniki sprzedaży Kompania Piwowarska zawdzięcza również ogromnemu wsparciu promocyjnemu, w szczególności wokół trzech największych marek spółki – Tyskiego, Lecha Premium i Żubra. Tyskie miało zapewnioną największą i najdroższą kampanię promocyjną w historii marki i w historii polskiej branży piwowarskiej. Kampania „5 Stadion” zaczęła się w kwietniu i będzie kontynuowana przez okres Olimpiady. Celem kampanii jest propagowanie idei wspólnego kibicowania, wspierania naszych sportowców i czerpania radości z rozgrywek. Również dla marek Żubr i Lech przeprowadzono kampanie promocyjne, a dla Lecha wprowadzono innowacyjną butelkę Lech Easy Grip TM.