Lider polskiego rynku piwa zadowolony z wyników

W drugim kwartale roku kalendarzowego 2012 Kompania Piwowarska sprzedała ponad 4 mln hl piwa, o 11,3% więcej niż w tym samym czasie w roku ubiegłym. W tym samym czasie rynek piwa w Polsce urósł o ok. 10%. Największy producent piwa w Polsce utrzymał więc 37,4-procentowy udział w rynku.

Lider polskiego rynku piwa zadowolony z wyników
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Trzy największe marki KP radziły sobie doskonale w całym kwartale, w szczególności w maju - zapewnia producent. Tyskie, największa marka piwa w Polsce, odnotowała 20-proc. wzrost w porównaniu do II kwartału ub.r., natomiast Żubr i LECH odnotowały wzrost po ok. 10%.

- Powyższe wyniki zawdzięczamy licznym innowacjom produktowym oraz wsparciu promocyjnemu kluczowych marek, którym pomogły dobre warunki pogodowe na początku kwartału (dużo słonecznych dni w maju). Nieznaczny, ale pozytywny, wpływ zawdzięczamy zwiększonemu ruchowi turystycznemu - twierdzi Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych KP. - Branża piwna weszła w letni szczyt sprzedaży, który będzie trwał jeszcze przez sporą część września, a Kompania Piwowarska – jak już powszechnie wiadomo - może poszczycić się dużo bardziej rozbudowanym portfelem produktów piwnych zaspokajającym potrzeby najbardziej wyszukanych konsumentów dla każdej okazji konsumpcji. O ile dopisze pogoda, Kompania Piwowarska będzie nadal zwiększać sprzedaż przez cały sezon. Pomoże nam w tym dobra kondycja polskiej gospodarki - zapewnia Kwiatkowski.

Jego zdaniem na dobre wyniki producenta miało wpływ wprowadzenie na rynek licznych nowości. W drugim kwartale roku 2012 Kompania Piwowarska zaoferowała nowe piwa premium pod nazwą Piwna Kolekcja Specjalności Książęcego. Obejmuje ona trzy warianty piwa Książęce: łagodne, ciemne piwo – Ciemne Łagodne, piwo pszeniczne – Złote Pszeniczne oraz Czerwony Lager.

- Najnowsze trendy konsumenckie w Polsce wskazują na zapotrzebowanie na produkty inspirowane długą tradycją warzenia piwa - mówi Paweł Kwiatkowski. - KP zaspokoiła tę potrzebę w pierwszym kwartale roku nowym alternatywnym wariantem największej polskiej marki - Tyskie, oferując Tyskie Klasyczne – piwo, którego receptura została opracowana dzięki wieloletniemu doświadczeniu i wiedzy naszych piwowarów, sprawiając, że receptura ta jest zgodna z bawarskim prawem czystości. Tyskie Klasyczne warzone jest w 100% ze słodu jęczmiennego, chmielu i wody - tłumaczy

Tyskie wprowadziło również innowacyjne rozwiązanie w gastronomii - chwali się producent - świeże piwo serwowane prosto z dużych tanków. - Wprowadzona na początku roku rewolucyjna metoda serwowania piwa bezpośrednio z kilkusetlitrowych zbiorników jest rozwiązaniem dla wszystkich, którzy pragną spróbować smaku piwa prosto z browaru - wyjaśnia przedstawiciel KP.

Świeże piwo wyprodukowane w browarze przelewane jest do samochodu-cysterny, który transportuje je jeszcze tego samego dnia bezpośrednio do pubów. Tyskie z tanka ma krótki okres przydatności do spożycia wynoszący 14 dni od otwarcia tanka, stąd wymaga systemu dystrybucji zapewniającego m.in. właściwą temperaturę produktu. Tanki w sposób doskonały spełniają tę rolę. Tyskie z tanka stanowi dla KP doskonałą okazją na wspieranie polskiej kultury piwa propagując najwyższe standardy jakościowe swoich piw sprzedawanych w gastronomii.

Kolejną nowością wprowadzoną na rynek przez KP jest Lech Shandy – połączenie piwa i specjalnie przygotowanej lemoniady. Lech Shandy jest odpowiedzią na zmieniające się i coraz bardziej zróżnicowane preferencje piwne w Polsce i jest przełomowym produktem na polskim rynku piwa, ponieważ wykracza poza typowe kategorie piwne. Od czasu swoich narodzin w latach 20. XX wieku połączenie piwa i lemoniady stało się jedną z najbardziej oryginalnych i popularnych kategorii piwnych (nazywanych shandy, clara, radler itp.). Lech Shandy nie jest piwem smakowym, ale stanowi całkowicie nową kategorię na polskim rynku napojów – jest to oryginalne połączenie dwóch rodzajów napojów: piwa Lech Premium i specjalnie przygotowanej lemoniady.
Pozytywne wyniki sprzedaży Kompania Piwowarska zawdzięcza również ogromnemu wsparciu promocyjnemu, w szczególności wokół trzech największych marek spółki – Tyskiego, Lecha Premium i Żubra. Tyskie miało zapewnioną największą i najdroższą kampanię promocyjną w historii marki i w historii polskiej branży piwowarskiej. Kampania „5 Stadion” zaczęła się w kwietniu i będzie kontynuowana przez okres Olimpiady. Celem kampanii jest propagowanie idei wspólnego kibicowania, wspierania naszych sportowców i czerpania radości z rozgrywek. Również dla marek Żubr i Lech przeprowadzono kampanie promocyjne, a dla Lecha wprowadzono innowacyjną butelkę Lech Easy Grip TM.

Wybrane dla Ciebie

Pożar pod Warszawą. Nowe informacje dotyczące zakładu
Pożar pod Warszawą. Nowe informacje dotyczące zakładu
Kultowy bar upada po 45 latach. Stołowali się tu Wałęsa i Kuroń
Kultowy bar upada po 45 latach. Stołowali się tu Wałęsa i Kuroń
Tak oszukują Polaków w Gruzji. "To już katastrofa"
Tak oszukują Polaków w Gruzji. "To już katastrofa"
Nowa funkcja w mObywatelu. Chodzi o wysokość emerytury
Nowa funkcja w mObywatelu. Chodzi o wysokość emerytury
Szkło zniknie ze sklepów? Producenci alarmują. Efekt nowych regulacji
Szkło zniknie ze sklepów? Producenci alarmują. Efekt nowych regulacji
Takie kasy nie dla wszystkich. Sklepy walczą z plagą kradzieży
Takie kasy nie dla wszystkich. Sklepy walczą z plagą kradzieży
Zwolnienia znanej sieci handlowej w Polsce. Pracę stracą setki osób
Zwolnienia znanej sieci handlowej w Polsce. Pracę stracą setki osób
Lubella wypuszcza nowy makaron. Na część Igi Świątek
Lubella wypuszcza nowy makaron. Na część Igi Świątek
Rywal Rossmanna w Polsce? Niemiecka sieć planuje ekspansję na Wschód
Rywal Rossmanna w Polsce? Niemiecka sieć planuje ekspansję na Wschód
Nowy hit wakacji? Lody Minecraft już w sklepach, oto ile kosztują
Nowy hit wakacji? Lody Minecraft już w sklepach, oto ile kosztują
Mają dość Zakopanego. Tłumaczą, czemu się wyprowadzili
Mają dość Zakopanego. Tłumaczą, czemu się wyprowadzili
Premia za nadbagaż? Tak dorabiają pracownicy taniej linii
Premia za nadbagaż? Tak dorabiają pracownicy taniej linii