LPP celuje w '14 w 57-58 proc. marży brutto na sprzedaży
13.02. Warszawa (PAP) - LPP zakłada, że marża brutto na sprzedaży wyniesie w tym roku 57-58 proc., a wzrost sprzedaży porównywalnej będzie jednocyfrowy - poinformował w czwartek...
"Myślę, że marża brutto na sprzedaży może wynieść w tym roku 57-58 proc." - powiedział na konferencji Pachla.
W 2013 roku marża brutto na sprzedaży wzrosła do 58,5 proc. z 56,7 proc. w 2012 roku. W samym czwartym kwartale 2013 roku wynosiła 60,6 proc.
LPP podtrzymuje, że sprzedaż porównywalna może wzrosnąć w tym roku jednocyfrowo.
"Zakładamy kilkuprocentowe przyrosty sprzedaży porównywalnej" - powiedział Pachla.
W IV kwartale 2013 roku przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły o 7,6 proc., zaś od początku roku o 7,7 proc.
"W tym roku wzrost sprzedaży LFL o prawie 8 proc. byłby dużym wyzwaniem" - powiedział wiceprezes.
Narastająco, po czterech kwartałach 2013 roku zysk netto grupy, przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej, wzrósł do 430,9 mln zł z 352,4 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 615,9 mln zł wobec 454,4 mln zł (wzrost o 36 proc. rdr), a EBITDA wzrosła o 36 proc. do 764,1 mln zł. Przychody wzrosły do 4,12 mld zł z 3,22 mld zł po czterech kwartałach 2012 r (wzrost o 28 proc. rdr).
Negatywnie na wypracowany zysk netto wpłynęły ujemne różnice kursowe, które sięgnęły 78 mln zł.
Wiceprezes podtrzymał, że LPP chciałoby wypłacić z zysku za 2013 rok 10 proc. na akcję więcej niż rok wcześniej.
"Naszym priorytetem jest możliwość realizacji planów rozwoju. Jeśli będziemy w stanie realizować inwestycje, to dywidenda będzie taka jak zapowiadaliśmy, czyli 10 proc. wyższa na akcję. Może się zdarzyć, że będzie mniejsza, ale tego raczej nie przewiduję. Tak jak nie przewiduję jej zwiększania" - powiedział Pachla.(PAP)
pel/ ana/