Trwa ładowanie...
d30e7v4

LPP

Najnowsze informacje
East News
Źródło: East News

LPP S.A. jest polską firmą odzieżową, do której należą marki House, Reserved, Mohito, Sinsay i Cropp.

Historia, założyciele

LPP S.A. powstało w 1991 roku – założyli ją Marek Piechocki i Jerzy Lubianiec. Początkowo spółka nazywała się Mistral i dopiero w 1995 roku zmienono nazwę na LPP, będącą skrótem od Lubianiec, Piechocki i Partnerzy. Dwa lata później otwarto pierwszą zagraniczną placówkę LPP, która mieściła się w Szanghaju (Chiny).

Pierwsza autorska marka została założona w 1998 roku – było to Reserved, które do tej pory jest flagowym brandem firmy. Od tej pory dążono do ekspansji matki – w 2002 roku trafia ona do Rosji, Czech, Estonii, Węgier i na Łotwę, a w 2003 także na Litwę, Ukrainę i Słowację.

W 2004 roku powstaje kolejna marka, skierowana tym razem główni do nastolatków – Cropp. Rok później jest obecna także w Estonii, Słowacji i Łotwie, a rok później Rosji, Litwie i Czechach. Firma LPP S.A. cały czas dążyła do ekspansji i sukcesywnie zdobywa kolejne rynki – rumuński (2007), bułgarski (2009), stając się największą siecią odzieżową w Polsce i istotną marką na międzynarodowym rynku odzieżowym.

W 2017 roku LPP SA miała sklepy w 19 krajach. W 2018 roku planowane jest otwarcie 3 pierwszych salonów w Izraelu. W 2009 roku firma wchłonęła Artman S.A. razem z markami, które stworzyło krakowskie przedsiębiorstwo, czyli marki House i Mohito. W 2016 roku otwarto już tysięczny salon w Polsce. W 2017 powstał pierwszy sklep Reserved w Wielkiej Brytanii, który umiejscowiono na Oxford Street w Londynie w sąsiedztwie takich odzieżowych gigantów jak Zara i H&M.

LPP od 2001 roku jest notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Cena jednej akcji debiutującej firmy wynosiła 48 złotych.

Kolekcje są projektowane w dwóch miejscach w Polsce – Reserved, Cropp i Sinsay w centrali, czyli w Gdańsku, natomiast House i Mohito w krakowskim oddziale LPP. Firma nie posiada własnych zakładów produkcyjnych, a wykonanie kolekcji zleca firmom zewnętrznym z Europy i Azji.

Właściciel

Akcje LPP S.A. należą do Marka Piechockiego (27,2%), Jerzego Lubiańca (27,2%), Forum TFI S.A. (6,2%) oraz pozostałych partnerów (39,3%).

Działalność

Firma LPP rocznie sprzedaje 140 milionów sztuk odzieży. Należy do niej pięć marek:

  • Reserved – skierowana dla kobiet, mężczyzn i młodzieży, inspirowana najnowszymi trendami;
  • House – przeznaczona dla nastolatków i młodych dorosłych;
  • Cropp – sportowa marka dla nastolatków;
  • Mohito – adresowana do młodych kobiet, szukających eleganckich i jednocześnie swobodnych stylizacji;
  • Sinsay – odważne codzienne i imprezowe stylizacje dla nastolatek. W 2017 roku zamknięto już wszystkie sklepy Tallinder, która miała być marką luksusową, dla osób po 35 roku życia, ceniących minimalizm i klasyczne, ponadczasowe wzory. Marka nie pasowała do firmy oferującej przede wszystkim niedrogie ubrania i szybko zaczęła przynosić straty.

Liczba placówek

Spółka LPP do połowy 2017 roku miała 1710 sklepów, w tym:

  • Reserved – 458,
  • House – 338,
  • Cropp – 386,
  • Mohito – 288,
  • Sinsay – 204,
  • sklepy outletowe – 36.

Wartość

Wartość LPP S.A. jest obliczana na około 16 miliardów złotych.

d30e7v4

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d30e7v4
d30e7v4
d30e7v4
d30e7v4

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj