Marki własne supermarketów na topie. Wybiera je większość Polaków, ale nie dlatego, że są tanie
Decyzje zakupowe konsumentów nie zależą już wyłącznie od ceny, ale w dużej mierze od jakości i smaku produktu.
Produkty marki własnej kupuje niemal 70 proc. klientów sieci handlowych. Z badań wynika, że 82 proc. z nich kieruje się przy zakupach wysoką jakością produktów i ich smakiem.
To z tego powodu jeden z największych graczy na rynku, firma Tesco, rozwija ofertę marki własnej produktów o wysokiej jakości, ochrzczoną jako Tesco finest.
- W przeszłości jakość produktów marki własnej była postrzegana jako wymagająca poprawy - mówi Jamie Walker, dyrektor ds. produktów na Europę Środkową w Tesco.
W ostatnich pięciu latach świadomość konsumentów wzrosła. Ich decyzje zakupowe nie zależą już wyłącznie od ceny, ale w dużej mierze od jakości i smaku produktu. Badania Tesco wskazują, że tymi kryteriami kieruje się 82 proc. klientów w Polsce.
- Takie kwestie jak cena wciąż są bardzo istotne, ale klienci coraz większą wagę przywiązują do jakości i innowacji - mówi Jamie Walker.
Według danych Tesco niemal 70 proc. klientów kupuje produkty marki własnej, doceniając ich jakość i rozsądną cenę. - Chcemy współpracować z różnymi markami wysokiej jakości, ale rozwój własnej marki finest jest dla nas bardzo ważny. To ona jest powodem, dla którego część klientów robi zakupy w Tesco - twierdzi Jamie Walker Obecnie sieć w Polsce ma około 450 sklepów. W całym regionie Europy Środkowej natomiast działa ich około tysiąca.