Najpierw zwolnienia, później zakupy. Poprawia się sytuacja giganta.
Zalando, po przejęciu e-sklepu ABOUT YOU, podniosło prognozy finansowe na 2025 rok. Firma planuje osiągnąć sprzedaż brutto na poziomie 17,2–17,6 mld euro oraz przychody sięgające 12,1–12,4 mld euro. Skorygowany EBIT ma wynieść 550–600 mln euro.
Zalando, po sfinalizowaniu transakcji z ABOUT YOU, opublikowało ambitne prognozy finansowe na 2025 rok. Jak podaje portal dlahandlu, firma planuje znaczący wzrost wartości sprzedaży brutto oraz przychodów, co ma umocnić jej pozycję na europejskim rynku mody.
Jak czytamy, strategia Zalando koncentruje się na "budowie ekosystemu dla mody i lifestylu", co przynosi efekty zarówno w segmencie B2C, jak i B2B. Firma stawia na jakość oferowanych produktów oraz dostosowywanie oferty do lokalnych rynków, co ma inspirować i przyciągać klientów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Sezon weselny w pełni. Ile dać w kopertę na wesele?
W obszarze B2B Zalando wspiera rozwój polskich marek, które zdobywają popularność w Europie. Nowa aplikacja Shopify umożliwia sprzedawcom bezpośrednie połączenie z platformą ZEOS, co dodatkowo napędza wzrost w tym segmencie.
Zalando wiosną zapowiadało zwolnienia
W kwietniu Zalando w ramach restrukturyzacji ogłosiło plany redukcji 450 miejsc pracy w swoich działach obsługi klienta. Niemiecki gigant uznał, że obecna struktura organizacyjna firmy jest zbyt skomplikowana, dlatego potrzebne są działania mające na celu uproszczenie procesów.
Obecnie Zalando posiada trzy różne wewnętrzne działy obsługi klienta. Firma zamierza do końca lata stworzyć nową jednostkę obsługi klienta, która zastąpi te trzy istniejące działy.
Nowa jednostka ma zatrudniać 200 osób. Wszyscy obecni pracownicy działów obsługi klienta, czyli 450 osób, stracą swoje stanowiska.
To nie pierwszy raz, kiedy Zalando decyduje się na znaczące redukcje zatrudnienia. Dwa lata temu firma ogłosiła zwolnienia w działach administracyjnych i zarządzających w odpowiedzi na trudne warunki makroekonomiczne.
Zawirowania kadrowe to nie wszystko - zmiany dotknęły też klientów znanej platformy. Przypomnijmy, że od lutego klienci Zalando mają mniej czasu, aby oddać niechciany produkt. W ten sposób platforma chce poprawić dostępność towarów dla wszystkich użytkowników.
Zgodnie z nowym regulaminem Zalando klienci mają już tylko 30 dni na zwrot produktu. Wcześniej mogli oddać niechciany towar w ciągu 100 dni.