Najpierw zwolnienia, później zakupy. Poprawia się sytuacja giganta.

Zalando, po przejęciu e-sklepu ABOUT YOU, podniosło prognozy finansowe na 2025 rok. Firma planuje osiągnąć sprzedaż brutto na poziomie 17,2–17,6 mld euro oraz przychody sięgające 12,1–12,4 mld euro. Skorygowany EBIT ma wynieść 550–600 mln euro.

Jeden z magazynów Zalando w Niemczech Jeden z magazynów Zalando w Niemczech
Źródło zdjęć: © Getty Images | Sean Gallup
Michał Krawiel

Zalando, po sfinalizowaniu transakcji z ABOUT YOU, opublikowało ambitne prognozy finansowe na 2025 rok. Jak podaje portal dlahandlu, firma planuje znaczący wzrost wartości sprzedaży brutto oraz przychodów, co ma umocnić jej pozycję na europejskim rynku mody.

Jak czytamy, strategia Zalando koncentruje się na "budowie ekosystemu dla mody i lifestylu", co przynosi efekty zarówno w segmencie B2C, jak i B2B. Firma stawia na jakość oferowanych produktów oraz dostosowywanie oferty do lokalnych rynków, co ma inspirować i przyciągać klientów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Sezon weselny w pełni. Ile dać w kopertę na wesele?

W obszarze B2B Zalando wspiera rozwój polskich marek, które zdobywają popularność w Europie. Nowa aplikacja Shopify umożliwia sprzedawcom bezpośrednie połączenie z platformą ZEOS, co dodatkowo napędza wzrost w tym segmencie.

Zalando wiosną zapowiadało zwolnienia

W kwietniu Zalando w ramach restrukturyzacji ogłosiło plany redukcji 450 miejsc pracy w swoich działach obsługi klienta. Niemiecki gigant uznał, że obecna struktura organizacyjna firmy jest zbyt skomplikowana, dlatego potrzebne są działania mające na celu uproszczenie procesów.

Obecnie Zalando posiada trzy różne wewnętrzne działy obsługi klienta. Firma zamierza do końca lata stworzyć nową jednostkę obsługi klienta, która zastąpi te trzy istniejące działy.

Nowa jednostka ma zatrudniać 200 osób. Wszyscy obecni pracownicy działów obsługi klienta, czyli 450 osób, stracą swoje stanowiska.

To nie pierwszy raz, kiedy Zalando decyduje się na znaczące redukcje zatrudnienia. Dwa lata temu firma ogłosiła zwolnienia w działach administracyjnych i zarządzających w odpowiedzi na trudne warunki makroekonomiczne.

Zawirowania kadrowe to nie wszystko - zmiany dotknęły też klientów znanej platformy. Przypomnijmy, że od lutego klienci Zalando mają mniej czasu, aby oddać niechciany produkt. W ten sposób platforma chce poprawić dostępność towarów dla wszystkich użytkowników.

Zgodnie z nowym regulaminem Zalando klienci mają już tylko 30 dni na zwrot produktu. Wcześniej mogli oddać niechciany towar w ciągu 100 dni.

Źródło artykułu: WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

Polskie gruszki nareszcie w marketach. Oto ceny naszych owoców
Polskie gruszki nareszcie w marketach. Oto ceny naszych owoców
Ukraińcy nadal mogą pracować na polskiej wsi. Legalny pobyt wydłużony
Ukraińcy nadal mogą pracować na polskiej wsi. Legalny pobyt wydłużony
Nowa opłata od jutra? Lidl i Biedronka zabierają głos
Nowa opłata od jutra? Lidl i Biedronka zabierają głos
Księża seniorzy żyją w bogactwie? Oto ich emerytury
Księża seniorzy żyją w bogactwie? Oto ich emerytury
Owinęli wokół palca. Oszuści ukradli ponad milion złotych mężczyźnie
Owinęli wokół palca. Oszuści ukradli ponad milion złotych mężczyźnie
Fala zwolnień grupowych w Krakowie. Setki osób mogą stracić pracę
Fala zwolnień grupowych w Krakowie. Setki osób mogą stracić pracę
Allegro nakazuje pracownikom powrót do biur. Mocna odpowiedź związku zawodowego
Allegro nakazuje pracownikom powrót do biur. Mocna odpowiedź związku zawodowego
Tryb zimowy w oknach. Wyjaśniamy, jak go ustawić
Tryb zimowy w oknach. Wyjaśniamy, jak go ustawić
Ministra oburzona cenówkami w Biedronce. Mamy komentarz UOKiK
Ministra oburzona cenówkami w Biedronce. Mamy komentarz UOKiK
ZUS przejmuje składki emerytalne. Straciła 350 tys. złotych
ZUS przejmuje składki emerytalne. Straciła 350 tys. złotych
"Złote kolby" w kukurydzy i podpalenie. Dramat rolnika z Kujaw
"Złote kolby" w kukurydzy i podpalenie. Dramat rolnika z Kujaw
Zmiany w Allegro. Pracownicy rozczarowani. Rzecznik wyjaśnia
Zmiany w Allegro. Pracownicy rozczarowani. Rzecznik wyjaśnia