Polacy uwielbiają ten sklep. Nadchodzą zmiany w polityce zwrotów

Zalando, popularny sklep internetowy z odzieżą, obuwiem i akcesoriami, zmienia politykę zwrotów. Od lutego klienci będą mieli mniej czasu, aby oddać niechciany produkt. W ten sposób platforma chce poprawić dostępność towarów dla wszystkich użytkowników.

Zmiany w polityce zwrotów na Zalando od lutego 2025 r.
Zmiany w polityce zwrotów na Zalando od lutego 2025 r.
Źródło zdjęć: © Adobe Stock

Portal fashionbiznes.pl podaje, że Zalando wprowadziło podobne zasady już wcześniej w Niemczech, Holandii i we Włoszech.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ile zaoszczędzisz w 2025 roku? Sonda o trendzie No Buy

Krótszy czas na zwrot na Zalando

Branżowy serwis podaje, że zgodnie z nowym regulaminem Zalando klienci będą mieli już tylko 30 dni na zwrot produktu. Wcześniej mogli oddać niechciany towar w ciągu 100 dni.

Nowe zasady zaczną obowiązywać w lutym. Portal donosi, że klienci Zalando mieli zostać poinformowani o aktualizacji regulaminu w zakresie zwrotów. Obecnie na stronie internetowej sklepu nadal widnieje informacja, że czas na oddanie produktów wynosi 100 dni.

Informacja nt. zwrotów na Zalando 31 stycznia 2025 r.
Informacja nt. zwrotów na Zalando 31 stycznia 2025 r.© Screen | zalando.pl

"Zmianę tę wprowadzamy w celu poprawienia dostępności towaru dla naszych klientów. Pomoże to nam w oferowaniu szerszego asortymentu i umożliwi szybsze przywracanie dostępności produktów na naszej stronie" - wyjaśnili przedstawiciele Zalando, cytowani przez fashionbiznes.pl.

W oświadczeniu, które Zalando przesłało do redakcji WP Finanse, czytamy, że darmowe zwroty są "kluczowym elementem naszej obietnicy wobec klientów". "Poprzez przeniesienie przymierzalni do domów, chcemy zapewnić im jak najlepsze doświadczenia zakupowe. Nasi klienci mogą zamówić kilka produktów, przymierzyć je komfortowo we własnym domu, a następnie zatrzymać i zapłacić tylko za to, co naprawdę im się podoba i na nich pasuje" - wskazuje Zalando.

"Jako firma zorientowana na klienta regularnie i dokładnie analizujemy ich potrzeby i preferencje. Zauważyliśmy, że ponad 90 proc. z nich zwraca produkty w ciągu pierwszych 30 dni. Co więcej, krótszy czas zwrotu zwiększa dostępność artykułów dla wszystkich użytkowników naszej platformy. Biorąc pod uwagę, że ta zmiana nie wpływa znacząco na zachowania zakupowe klientów, a jednocześnie poprawia ich doświadczenia, zdecydowaliśmy się dostosować naszą politykę. Dodatkowo pozwoli nam to testować nowe funkcje, które sprawią, że zakupy na Zalando staną się jeszcze wygodniejsze i przyjemniejsze" - czytamy w komunikacie.

W kontekście ogólnej polityki zwrotów warto pamiętać, że ustawa chroni klientów tylko przez 14 dni. Jeśli dana firma wydłuża okres, w którym można oddać produkty, to po dwóch tygodniach regulują to zasady zapisane w konkretnym regulaminie, a nie przepisy ustawowe.

UOKiK ukarał Zalando. Sklep wręczał vouchery

Ostatnio o Zalando zrobiło się głośniej za sprawą decyzji UOKiK. W lipcu 2024 r. Urząd wszczął postępowanie w sprawie nieprzekazania informacji o statusie sprzedających na platformie w sposób wymagany przepisami. Z ustaleń UOKiK wynika, że klienci mogli na niej kupić nie tylko produkty od samego Zalando, ale też partnerów platformy, o czym nie byli odpowiednio informowani.

W związku z tym Urząd zobowiązał platformę do wprowadzenia zmian na swoich stronach w związku z obowiązkami informacyjnymi i nakazał wręczyć klientom vouchery w wysokości 40 zł. Zalando rozpoczęło wysyłkę kuponów w październiku 2024 r.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)