450 etatów do likwidacji. Gigant e‑commerce ogłosił duże zwolnienia
Zalando zwolni 450 pracowników działu obsługi klienta w siedzibie w Berlinie. Gigant e-commerce uzasadnia decyzję koniecznością uproszczenia zbyt złożonej struktury organizacyjnej. Jednak część osób będzie mogła ponownie ubiegać się o pracę w firmie.
Zalando, jeden z największych europejskich gigantów e-commerce, ogłosił plany likwidacji 450 etatów w działach obsługi klienta. Jak informuje portal retaildetail.eu, firma zamierza do końca lata stworzyć nową, jednolitą jednostkę, która zatrudni około 200 osób.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Czy jajek na Wielkanoc zabraknie? Sprzedawcy: "Już brakuje"
Zwolnieni mogą znów ubiegać się o pracę
W efekcie wszyscy obecni pracownicy działów obsługi klienta stracą pracę. Aby znaleźć się w nowej, mniejszej jednostce, będą musieli ponownie aplikować. Jednak 250 osób i tak będzie musiało poszukać innego zatrudnienia
Zmiany te są częścią strategii mającej na celu bardziej efektywne rozwiązywanie złożonych zapytań klientów. To jednak nie pierwsze zwolnienia w Zalando – w lutym 2023 r. firma zredukowała kilkaset etatów w administracji i na stanowiskach menedżerskich.
Krótszy czas na zwrot na Zalando
Zawirowania kadrowe to nie wszystko - zmiany dotknęły też klientów znanej platformy. Przypomnijmy, że od lutego klienci Zalando mają mniej czasu, aby oddać niechciany produkt. W ten sposób platforma chce poprawić dostępność towarów dla wszystkich użytkowników.
Zgodnie z nowym regulaminem Zalando klienci mają już tylko 30 dni na zwrot produktu. Wcześniej mogli oddać niechciany towar w ciągu 100 dni.
"Jako firma zorientowana na klienta regularnie i dokładnie analizujemy ich potrzeby i preferencje. Zauważyliśmy, że ponad 90 proc. z nich zwraca produkty w ciągu pierwszych 30 dni. Co więcej, krótszy czas zwrotu zwiększa dostępność artykułów dla wszystkich użytkowników naszej platformy. Biorąc pod uwagę, że ta zmiana nie wpływa znacząco na zachowania zakupowe klientów, a jednocześnie poprawia ich doświadczenia, zdecydowaliśmy się dostosować naszą politykę" – czytamy w przesłanym redakcji WP Finanse komunikacie Zalando.