450 etatów do likwidacji. Gigant e-commerce ogłosił duże zwolnienia

Zalando zwolni 450 pracowników działu obsługi klienta w siedzibie w Berlinie. Gigant e-commerce uzasadnia decyzję koniecznością uproszczenia zbyt złożonej struktury organizacyjnej. Jednak część osób będzie mogła ponownie ubiegać się o pracę w firmie.

Zalando zwalnia 450 pracownikówZalando zwalnia 450 pracowników
Źródło zdjęć: © Getty Images | alex kraus/Bloomberg
Paulina Master

Zalando, jeden z największych europejskich gigantów e-commerce, ogłosił plany likwidacji 450 etatów w działach obsługi klienta. Jak informuje portal retaildetail.eu, firma zamierza do końca lata stworzyć nową, jednolitą jednostkę, która zatrudni około 200 osób.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy jajek na Wielkanoc zabraknie? Sprzedawcy: "Już brakuje"

Zwolnieni mogą znów ubiegać się o pracę

W efekcie wszyscy obecni pracownicy działów obsługi klienta stracą pracę. Aby znaleźć się w nowej, mniejszej jednostce, będą musieli ponownie aplikować. Jednak 250 osób i tak będzie musiało poszukać innego zatrudnienia

Zmiany te są częścią strategii mającej na celu bardziej efektywne rozwiązywanie złożonych zapytań klientów. To jednak nie pierwsze zwolnienia w Zalando – w lutym 2023 r. firma zredukowała kilkaset etatów w administracji i na stanowiskach menedżerskich.

Krótszy czas na zwrot na Zalando

Zawirowania kadrowe to nie wszystko - zmiany dotknęły też klientów znanej platformy. Przypomnijmy, że od lutego klienci Zalando mają mniej czasu, aby oddać niechciany produkt. W ten sposób platforma chce poprawić dostępność towarów dla wszystkich użytkowników.

Zgodnie z nowym regulaminem Zalando klienci mają już tylko 30 dni na zwrot produktu. Wcześniej mogli oddać niechciany towar w ciągu 100 dni.

"Jako firma zorientowana na klienta regularnie i dokładnie analizujemy ich potrzeby i preferencje. Zauważyliśmy, że ponad 90 proc. z nich zwraca produkty w ciągu pierwszych 30 dni. Co więcej, krótszy czas zwrotu zwiększa dostępność artykułów dla wszystkich użytkowników naszej platformy. Biorąc pod uwagę, że ta zmiana nie wpływa znacząco na zachowania zakupowe klientów, a jednocześnie poprawia ich doświadczenia, zdecydowaliśmy się dostosować naszą politykę" – czytamy w  przesłanym redakcji WP Finanse komunikacie Zalando.

Wybrane dla Ciebie
Pożyczyłeś pieniądze rodzinie? Tego terminu musisz pilnować
Pożyczyłeś pieniądze rodzinie? Tego terminu musisz pilnować
Rolnicy od rana blokują drogę. "Grzęźniemy w bagnie"
Rolnicy od rana blokują drogę. "Grzęźniemy w bagnie"
Szukają Polaków do pracy w Niemczech. Płacą 3 tys. zł tygodniowo
Szukają Polaków do pracy w Niemczech. Płacą 3 tys. zł tygodniowo
Ważny komunikat Biedronki. Od 2 grudnia zmiany w aplikacji
Ważny komunikat Biedronki. Od 2 grudnia zmiany w aplikacji
W szufladach kurzą się cenne przedmioty. Są warte tysiące złotych
W szufladach kurzą się cenne przedmioty. Są warte tysiące złotych
Wigilia 2025. Kto spędzi ją w pracy? Jest kilka wyjątków
Wigilia 2025. Kto spędzi ją w pracy? Jest kilka wyjątków
Zima atakuje. Firmy mają 5 obowiązków. Inaczej nawet 30 tys. zł kary
Zima atakuje. Firmy mają 5 obowiązków. Inaczej nawet 30 tys. zł kary
Afera ws. mleka dla niemowląt. Wątpliwości budzi skład
Afera ws. mleka dla niemowląt. Wątpliwości budzi skład
Ostatnia szansa na dodatkowe 300 zł. ZUS kończy nabór wniosków
Ostatnia szansa na dodatkowe 300 zł. ZUS kończy nabór wniosków
Wyrok ws. przekrętu na owce w Gdańsku. Sąd skazał byłego urzędnika
Wyrok ws. przekrętu na owce w Gdańsku. Sąd skazał byłego urzędnika
Gigant zapowiada masowe zwolnienia. Tysiące osób stracą pracę
Gigant zapowiada masowe zwolnienia. Tysiące osób stracą pracę
Rząd chce przejąć Carrefoura w Polsce? Jest wniosek resortu
Rząd chce przejąć Carrefoura w Polsce? Jest wniosek resortu
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟