Niemiecki dyskont rozkręca się w Polsce. Otworzy nowy format sklepów

Niemiecka sieć KiK wprowadza nowy format sklepów U400 w Polsce, planując otwarcie 200 nowych placówek. Sieć zajmuje się sprzedażą produktów tekstylnych i niespożywczych.

KIK store in Krakow, Poland on January 18, 2023. (Photo by Beata Zawrzel/NurPhoto via Getty Images)KiK planuje zwiększenie liczby sklepów w Polsce
Źródło zdjęć: © GETTY | NurPhoto
Kamil Rakosza-Napieraj

Zgodnie z zapowiedzią spółki, sieć wprowadza nowy format sklepów U400, który umożliwi otwieranie placówek w mniejszych miejscowościach oraz centrach handlowych. Nowy format zakłada zmniejszenie powierzchni handlowej do 400 mkw., co pozwoli na wejście do lokalizacji dotychczas niedostępnych dla sieci.

- Mówimy tu o sklepach o metrażu 360-440 mkw., zlokalizowanych m.in. w retail parkach i centrach handlowych, czy o lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu - na przykład w rejonach dworców kolejowych, autobusowych czy nowych osiedli mieszkaniowych w dużych miastach - wyjaśniał Jan Skowron, dyrektor zarządzający KiK Polska, w rozmowie z retailnet.pl.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Stracił wszystkie ziemniaki. Oto skutki gradobicia

Nowy format sklepów

Nowy format U400 nie zastąpi całkowicie dotychczasowego standardu, ale uzupełni go w lokalizacjach, gdzie większe powierzchnie były nieosiągalne. Oznacza to, że sieciówka nadal będzie otwierała większość placówek w większym metrażu (500-600 mkw.).

W sklepach U400 asortyment ma być bardziej rotujący, ponieważ sieciówka stara się ograniczać liczbę kategorii produktowych, ale z naciskiem na efektywność sprzedaży i atrakcyjność oferty. Otwarcie nowych sklepów i modernizacja już istniejących ma sprawić, że w 2025 r. KiK odnotuje wzrost sprzedaży o 9 proc.

- Nasz cel to 650 sklepów w Polsce w ciągu 3-4 lat - przyznał Skowron. Oznaczałoby to wzrost o prawie 200 placówek względem 2024 r.

KiK to niemiecka sieć handlowa, która działa na rynku od 1994 r. i jest jedną z wiodących sieci detalicznych w Europie. Nazwa KiK stanowi akronim od niemieckiego wyrażenia "Kunde ist König", co oznacza 'Klient jest królem'.

W asortymencie znajdują się tekstylia, dodatki do wnętrz, akcesoria dla zwierząt i małe AGD. Dyskont działa w sumie w 14 krajach Europy, a w Polsce jest obecny od 2012 r.

Źródło artykułu: WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
"Grozi za to grzywna 1500 zł". Burmistrz apeluje do rolników
Efekt nalotu dronów? "Sprzedaż kilkukrotnie wyższa". To kupują Polacy
Efekt nalotu dronów? "Sprzedaż kilkukrotnie wyższa". To kupują Polacy
Powstanie nowe uzdrowisko w Polsce? Gmina nie szczędzi pieniędzy
Powstanie nowe uzdrowisko w Polsce? Gmina nie szczędzi pieniędzy
Protest w Ikei. Ekolodzy: 180-letnie drzewa idą pod nóż
Protest w Ikei. Ekolodzy: 180-letnie drzewa idą pod nóż
Znajomy prosi: "Zagłosujesz"? Tak oszuści czyszczą konta Polaków
Znajomy prosi: "Zagłosujesz"? Tak oszuści czyszczą konta Polaków
Podwyżki w PKP Intercity. Zarobią ponad 1000 zł więcej
Podwyżki w PKP Intercity. Zarobią ponad 1000 zł więcej
Ceny w "Złotopolskich". Tyle kosztowała czekolada w kultowym serialu
Ceny w "Złotopolskich". Tyle kosztowała czekolada w kultowym serialu
Nie dogadali się z amerykańską korporacją. Będzie strajk w fabryce
Nie dogadali się z amerykańską korporacją. Będzie strajk w fabryce
Coraz więcej Polaków lata tu na wakacje. "Powrót hitu lat 2000"
Coraz więcej Polaków lata tu na wakacje. "Powrót hitu lat 2000"
Depresja wysokofuncjonująca. W pracy są znakomici, cierpienie maskują
Depresja wysokofuncjonująca. W pracy są znakomici, cierpienie maskują
Polskie "birkenstocki" hitem internetu. Nie nadążają z zamówieniami
Polskie "birkenstocki" hitem internetu. Nie nadążają z zamówieniami
Konie kontra elektryki. Oto co wybierają turyści w Zakopanem
Konie kontra elektryki. Oto co wybierają turyści w Zakopanem