Niemiecki dyskont rozkręca się w Polsce. Otworzy nowy format sklepów
Niemiecka sieć KiK wprowadza nowy format sklepów U400 w Polsce, planując otwarcie 200 nowych placówek. Sieć zajmuje się sprzedażą produktów tekstylnych i niespożywczych.
Zgodnie z zapowiedzią spółki, sieć wprowadza nowy format sklepów U400, który umożliwi otwieranie placówek w mniejszych miejscowościach oraz centrach handlowych. Nowy format zakłada zmniejszenie powierzchni handlowej do 400 mkw., co pozwoli na wejście do lokalizacji dotychczas niedostępnych dla sieci.
- Mówimy tu o sklepach o metrażu 360-440 mkw., zlokalizowanych m.in. w retail parkach i centrach handlowych, czy o lokalizacjach o dużym natężeniu ruchu - na przykład w rejonach dworców kolejowych, autobusowych czy nowych osiedli mieszkaniowych w dużych miastach - wyjaśniał Jan Skowron, dyrektor zarządzający KiK Polska, w rozmowie z retailnet.pl.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Stracił wszystkie ziemniaki. Oto skutki gradobicia
Nowy format sklepów
Nowy format U400 nie zastąpi całkowicie dotychczasowego standardu, ale uzupełni go w lokalizacjach, gdzie większe powierzchnie były nieosiągalne. Oznacza to, że sieciówka nadal będzie otwierała większość placówek w większym metrażu (500-600 mkw.).
W sklepach U400 asortyment ma być bardziej rotujący, ponieważ sieciówka stara się ograniczać liczbę kategorii produktowych, ale z naciskiem na efektywność sprzedaży i atrakcyjność oferty. Otwarcie nowych sklepów i modernizacja już istniejących ma sprawić, że w 2025 r. KiK odnotuje wzrost sprzedaży o 9 proc.
- Nasz cel to 650 sklepów w Polsce w ciągu 3-4 lat - przyznał Skowron. Oznaczałoby to wzrost o prawie 200 placówek względem 2024 r.
KiK to niemiecka sieć handlowa, która działa na rynku od 1994 r. i jest jedną z wiodących sieci detalicznych w Europie. Nazwa KiK stanowi akronim od niemieckiego wyrażenia "Kunde ist König", co oznacza 'Klient jest królem'.
W asortymencie znajdują się tekstylia, dodatki do wnętrz, akcesoria dla zwierząt i małe AGD. Dyskont działa w sumie w 14 krajach Europy, a w Polsce jest obecny od 2012 r.