Od jutra rusza program lojalnościowy Tesco Clubcard

Od 6 sierpnia rusza w Polsce jeden z najbardziej znanych na świecie programów lojalnościowych, Tesco Clubcard. Tesco liczy na zdobycie 2 mln uczestników programu w ciągu trzech miesięcy.

06.08.2009 | aktual.: 06.08.2009 16:01

Każdego tygodnia w sieci Tesco w Polsce zakupy robi 10 milionów klientów. Tesco reklamuje swój program hasłem, że teraz będą mogli taniej kupować te same produkty.

Od jutra w sklepach Tesco będą wydawane bezpłatnie karty programu lojalnościowego Clubcard, razem z dwiema kartami dodatkowymi w postaci breloków do kluczy.

Posiadacz karty głównej i jego dwie bliskie osoby zbierają punkty na jedno wspólne konto. Za każde 2 zł wydane w jednym z ponad 290 sklepów Tesco w Polsce dostają jeden punkt. Za trzysta punktów można dostać bon pieniężny o wartości 3 zł na zakupy w Tesco. To znaczy, że za 200 zł wydane na zakupy otrzymuje się jedną złotówkę w prezencie. Mało?
_ Daje to nam jeden z lepszych wskaźników na rynku, w programach lojalnościowych stacji benzynowych trzeba wydać więcej, aby otrzymać złotówkę w prezencie. Zwykle nagrodą jest 0,1-0,2 proc. wydanej kwoty _ - stwierdza przedstawicielka Tesco odpowiedzialna za Clubcard.

Nagroda w Tesco to 0,5 proc. wydanej kwoty. Poza tym jest automatycznie wysyłana listem na adres uczestnika programu raz na kwartał. Dodatkowo każdy dostaje kupony rabatowe, indywidualnie dopasowane do jego preferencji zakupowych. Jeśli kupuje dużo nabiału, dostanie kupony ze zniżkami na zakupy różnych przetworów mlecznych.

Punkty zbiera się za wszystkie zakupione produkty z wyjątkiem tych, których prawo nie pozwala promować. Wyłączone z programu są np. odżywki dla niemowląt do 3 miesiąca życia, gazety , karty pre-paid i wyroby tytoniowe. Za alkohol punkty się należą.

Jak twierdzi Tesco program Clubcard jest podziękowaniem dla stałych klientów za ich codzienne zakupy. Zebrane punkty nigdy nie przepadają. Tego nie oferuje żaden inny program w Polsce, podkreśla Tesco.

Klienci będą mogli sprawdzać stan swojego konta na każdym paragonie zakupowym oraz pod bezpłatnym numerem Infolinii Clubcard 0800 105 104. Bony pieniężne ważne są dwa lata, a kupony rabatowe dwa miesiące.

Największa kampania reklamowa Tesco

Nowy na polskim rynku program lojalnościowy prowadzony będzie równolegle ze wszystkimi akcjami promocyjnymi oraz kampaniami cenowymi sieci Tesco.
_ Program Clubcard jest podziękowaniem dla stałych klientów Tesco za zakupy w naszych sklepach _ - mówi Anna Matlak, dyrektor marketingu Tesco Polska.
_ Klienci, którzy przy okazji codziennych zakupów korzystają z naszych promocji i kampanii cenowych otrzymają dodatkową premię za swoje zakupy, punkty Clubcard, które zostaną wymienione na bony pieniężne. Dodatkowo, wszyscy uczestnicy naszego programu będą regularnie otrzymywać od nas kupony ze zniżkami. Dzięki temu każde zakupy w Tesco będą jeszcze tańsze _ - dodaje Matlak.

W ubiegłym roku sieć Tesco przeprowadziła testy różnych wersji programu lojalnościowego w swoich sklepach w 6 polskich miastach: Lubinie, Polkowicach, Zdzieszowicach, Rzeszowie, Przemyślu i Dębicy. W testach wzięło udział 70 tys. osób, dostali oni w formie bonów prawie 1 mln zł. Teraz Tesco liczy na zdobycie 2 mln uczestników programu w ciągu 3 miesięcy.

Aby to osiągnąć sieć planuje najbardziej intensywną w swojej historii działania w Polsce kampanię reklamową u promocyjną.

Reklamy Clubcardu będą obecene we wszystkich sklepach, w 13 stacjach telewizyjnych, na billboaradch, w prasie i w internecie.

_ Sklepy będą niebieskie od POS-ów Clubcard _- zapowiada Anna Matlak. Clubcard to największy program lojalnościowy na świecie. Ma ponad 20 mln uczestników w piciu krajach: Wielkiej Brytanii, Irlandii, Korei Płd., Chinach i Malezji. Teraz dołącza do nich Polska.

W samej Wielkiej Brytanii aktywnych jest 13 mln kart Clubcardu, co oznacza, że co druga rodzina ma tam taką kartę. Kwartalnie w postaci bonów wysyłane jest do uczestników 100 mln funtów, a 70 proc. sprzedaży wszystkich sklepów Tesco odbywa się z punktowaniem w ramach programu.

Handel-Net.pl

sklepzakupysupermarket
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)