Trwa ładowanie...

Pepsi wspiera twórczość Beyoncé. Zapłaci 50 mln dolarów

Beyoncé, która dotychczas wystąpiła w kilku reklamach Pepsi, stała się oficjalnym ambasadorem marki. Wartość wieloletniego kontraktu New York Times szacuje na 50 mln dolarów.

Pepsi wspiera twórczość Beyoncé. Zapłaci 50 mln dolarówŹródło: AFP, fot: Stan Honda
d1i0z37
d1i0z37

Umowa między PepsiCo (właścicielem marki Pepsi), a Beyoncé dotyczy nie tylko występów w reklamach. Zakłada również, że Pepsi będzie finansować artystyczne projekty słynnej piosenkarki. Firma przeznaczy na ten cel miliony dolarów.

- Pepsi wspiera kreatywność i rozumie, że artyści ewoluują. Pozwala mi to, jako kobiecie biznesu, współpracować z marką lifestyle’ową bez potrzeby zawierania kompromisów i poświęcania swojej twórczości - komentuje sprawę Beyoncé.

"Wieloletnia kampania promocyjna wyceniana jest na 50 milionów dolarów" - pisze New York Times. Duży udział w tej kwocie będą miały wydatki na zakup mediów i promocję. Na pozostałą część, mniej więcej po połowie, będzie składać się honorarium Beyoncé oraz, według terminologii Pepsi, „fundusz wspierania twórczych treści”.

Pepsi mecenasem Beyoncé

W najbliższej przyszłości Beyoncé zagra w piątej reklamie telewizyjnej Pepsi, wystąpi w sponsorowanym przez Pepsi przedstawieniu w przerwie finałowego meczu futbolu amerykańskiego (super Bowl), a jej twarz znajdzie się na puszkach limitowanej serii Pepsi. Producent napoju będzie natomiast sponsorował światową trasę koncertową artystki.

d1i0z37

Celem Pepsi jest zaprezentowanie się klientom raczej jako mecenas artystki, niż korporacja płacąca jej za wykorzystanie wizerunku.

- Konsumenci oczekują więcej autentyzmu w marketingu ze strony marek, które kochają. Wywołało to zmianę w naszym podejściu do umów zawieranych z artystami, od zwykłych transakcji w kierunku obustronnie korzystnej współpracy - mówi Brad Jakeman, szef PepsiCo.

Według Kantar Media, PepsiCo i jej czołowy rywal Coca-Cola Company w ciągu pierwszego półrocza 2012 r. wydały po około 148 mln dolarów na promocję marek produkowanych przez siebie napojów.

Jan Bolanowski

d1i0z37
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1i0z37