Piłkarskie sławy promują Kompanię Piwowarską

Największy producent piwa w Polsce – Kompania Piwowarska – chce odbudować swoją dynamikę wzrostu sprzedaży. Rusza z reklamową ofensywą. W działaniach promocyjnych przez Euro 2012 wykorzysta wizerunki piłkarskich gwiazd – Luisa Figo, Marco Bastena, oraz Zbigniewa Bońka. Będzie to największa i najdroższa kampania reklamowa w historii firmy.

Obraz
Źródło zdjęć: © AFP | CHRISTOF STACHE

Już 1 marca zobaczymy pierwsze działania marketingowe firmy. Kampania dla marki Tyskie kryje się pod nazwą „Chcemy kibicować“. W kolejnej części działań Boniek, Figo i Basten oraz Tyskie zaproszą fanów piłki nożnej do wspólnego kibicowania. Producent piwa nie ujawnia ile zapłacił sportowcom za udział w reklamie.

- Zdecydowaliśmy się na zaangażowanie tych międzynarodowych gwiazd futbolu, ponieważ są symbolem sukcesu, w tym wielkich sukcesów piłki nożnej. Ponadto duża grupa Polaków kibicuje nie tylko narodowej reprezentacji, ale także zagranicznym drużynom i żyje ideą kibicowania – powiedział Piotr Jurjewicz, wiceprezes zarządu ds. Marketingu Kompanii Piwowarskiej.

Nowa reklama piwa Tyskie
© Nowa reklama piwa Tyskie (fot. Kompania Piwowarska)

Oprócz reklam telewizyjnych z udziałem międzynarodowych gwiazd, Kompania zorganizuje również konkursy dla klientów, w których nagrodami będą gadżety kibica. Dodatkowo firma planuje akcję zachęcającą do wspólnego kibicowania Polaków, w tym celu czterometrowa figura kibica odwiedzi wybrane miasta w całym kraju. Jak zapewniają przedstawiciele firmy klienci mogą spodziewać się także promocji w sklepach i pubach.

Kompania Piwowarska liczy na wzrost sprzedaży swoich produktów, przede wszystkim jednak Tyskiego, czyli swojego najpopularniejszego piwa. Jak się okazuje aż 85 proc. piwa, jakie Polacy kupują w sklepach, wypijają w domach. Tyskie ma walczyć o ten największy fragmenty rynku. Lider polskiego rynku piwa zakłada, że w czasie największego święta piłki nożnej oraz w całym 2012 roku zanotuje wzrost sprzedaży o kilka punków procentowych wyższy niż wyniesie średnia dla całej branży. Firma liczy na zwiększenie swoich udziałów w całym rynku piwa do ponad 50 proc.

- W trakcie największego piłkarskiego święta sprzedaż piwa może być w Polsce o 1-2% wyższa niż zazwyczaj w tym okresie. Naszym celem nie jest zwiększanie wolumenu sprzedaży kosztem spadku rentowności, dlatego nie zamierzamy walczyć ceną. Dla nas liczy się jakość, gdyż to ona gwarantuje nam pozycję rynkową lidera w długim okresie. – wyjaśnia Jurjewicz.

Mimo że Kompania Piwowarska, w przeciwieństwie do swoich dwóch największych konkurentów, nie jest partnerem Euro 2012, to jednak na fali sportowych wydarzeń próbuje przyciągnąć kibiców do swoich produktów. Oprócz tyskiego zamierza także bardziej promować piwo marki Lech oraz Żubr. Ten rok będzie również ważny dla firmy, ponieważ sponsoruje naszą kadrę olimpijską w Londynie.

W 2011 roku sprzedaż piwa w Polsce wyniosła 36 mln hl. To oznacza 4,8 proc. wzrost wobec 2010 roku. Tymczasem udziały lidera w rynku zmalały o 3 proc. i wynoszą 38 proc. Tyskie przyczyniło się do spadku, bo jego sprzedaż zmalała o 2 pkt. proc.

Wybrane dla Ciebie

Dramatyczna sytuacja na rynku ziemniaków. "Są sprzedawane za bezcen"
Dramatyczna sytuacja na rynku ziemniaków. "Są sprzedawane za bezcen"
Te naczynia z Pepco groźne dla zdrowia. Kupiłeś? Zniszcz lub zwróć
Te naczynia z Pepco groźne dla zdrowia. Kupiłeś? Zniszcz lub zwróć
Nastolatek wyłudził 600 tys. zł. Zakładał garnitur i udawał adwokata
Nastolatek wyłudził 600 tys. zł. Zakładał garnitur i udawał adwokata
Podhalański Patrol Budowlany. Tak walczą z patodeweloperką w Zakopanem
Podhalański Patrol Budowlany. Tak walczą z patodeweloperką w Zakopanem
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Problemy giganta. Makro zamyka cztery hale w Polsce
Problemy giganta. Makro zamyka cztery hale w Polsce
Już omijają nowe prawo. Były radny zrobił akcje w markecie
Już omijają nowe prawo. Były radny zrobił akcje w markecie
Butelka wody Ustronianka wywołała burzę. Mamy komentarz Kauflandu
Butelka wody Ustronianka wywołała burzę. Mamy komentarz Kauflandu
Duża zmiana w Biedronce. Klienci szybko ją zobaczą
Duża zmiana w Biedronce. Klienci szybko ją zobaczą
To już plaga na Podlasiu. Rolnicy znajdują niebezpieczne przedmioty
To już plaga na Podlasiu. Rolnicy znajdują niebezpieczne przedmioty
Nocowanie w studio. Wyjazd busem. Nietypowa oferta pracy dla Polaków
Nocowanie w studio. Wyjazd busem. Nietypowa oferta pracy dla Polaków
Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów