Trwa ładowanie...

Piłkarskie sławy promują Kompanię Piwowarską

Największy producent piwa w Polsce – Kompania Piwowarska – chce odbudować swoją dynamikę wzrostu sprzedaży. Rusza z reklamową ofensywą. W działaniach promocyjnych przez Euro 2012 wykorzysta wizerunki piłkarskich gwiazd – Luisa Figo, Marco Bastena, oraz Zbigniewa Bońka. Będzie to największa i najdroższa kampania reklamowa w historii firmy.

Piłkarskie sławy promują Kompanię PiwowarskąŹródło: AFP, fot: CHRISTOF STACHE
d17wnqp
d17wnqp

Już 1 marca zobaczymy pierwsze działania marketingowe firmy. Kampania dla marki Tyskie kryje się pod nazwą „Chcemy kibicować“. W kolejnej części działań Boniek, Figo i Basten oraz Tyskie zaproszą fanów piłki nożnej do wspólnego kibicowania. Producent piwa nie ujawnia ile zapłacił sportowcom za udział w reklamie.

- Zdecydowaliśmy się na zaangażowanie tych międzynarodowych gwiazd futbolu, ponieważ są symbolem sukcesu, w tym wielkich sukcesów piłki nożnej. Ponadto duża grupa Polaków kibicuje nie tylko narodowej reprezentacji, ale także zagranicznym drużynom i żyje ideą kibicowania – powiedział Piotr Jurjewicz, wiceprezes zarządu ds. Marketingu Kompanii Piwowarskiej.

Nowa reklama piwa Tyskie Nowa reklama piwa Tyskie (fot. Kompania Piwowarska)
Nowa reklama piwa Tyskie Źródło: Nowa reklama piwa Tyskie (fot. Kompania Piwowarska)

Oprócz reklam telewizyjnych z udziałem międzynarodowych gwiazd, Kompania zorganizuje również konkursy dla klientów, w których nagrodami będą gadżety kibica. Dodatkowo firma planuje akcję zachęcającą do wspólnego kibicowania Polaków, w tym celu czterometrowa figura kibica odwiedzi wybrane miasta w całym kraju. Jak zapewniają przedstawiciele firmy klienci mogą spodziewać się także promocji w sklepach i pubach.

d17wnqp

Kompania Piwowarska liczy na wzrost sprzedaży swoich produktów, przede wszystkim jednak Tyskiego, czyli swojego najpopularniejszego piwa. Jak się okazuje aż 85 proc. piwa, jakie Polacy kupują w sklepach, wypijają w domach. Tyskie ma walczyć o ten największy fragmenty rynku. Lider polskiego rynku piwa zakłada, że w czasie największego święta piłki nożnej oraz w całym 2012 roku zanotuje wzrost sprzedaży o kilka punków procentowych wyższy niż wyniesie średnia dla całej branży. Firma liczy na zwiększenie swoich udziałów w całym rynku piwa do ponad 50 proc.

- W trakcie największego piłkarskiego święta sprzedaż piwa może być w Polsce o 1-2% wyższa niż zazwyczaj w tym okresie. Naszym celem nie jest zwiększanie wolumenu sprzedaży kosztem spadku rentowności, dlatego nie zamierzamy walczyć ceną. Dla nas liczy się jakość, gdyż to ona gwarantuje nam pozycję rynkową lidera w długim okresie. – wyjaśnia Jurjewicz.

Mimo że Kompania Piwowarska, w przeciwieństwie do swoich dwóch największych konkurentów, nie jest partnerem Euro 2012, to jednak na fali sportowych wydarzeń próbuje przyciągnąć kibiców do swoich produktów. Oprócz tyskiego zamierza także bardziej promować piwo marki Lech oraz Żubr. Ten rok będzie również ważny dla firmy, ponieważ sponsoruje naszą kadrę olimpijską w Londynie.

W 2011 roku sprzedaż piwa w Polsce wyniosła 36 mln hl. To oznacza 4,8 proc. wzrost wobec 2010 roku. Tymczasem udziały lidera w rynku zmalały o 3 proc. i wynoszą 38 proc. Tyskie przyczyniło się do spadku, bo jego sprzedaż zmalała o 2 pkt. proc.

d17wnqp
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d17wnqp