Polacy kochają e-zakupy
W Polsce jest najwięcej e-klientów. Tak ocenia firma Gemius, która wzięła pod lupę ruch sprzedaży elektronicznej m.in. w krajach Europy Środkowej - informuje "Puls Biznesu".
03.12.2013 | aktual.: 03.12.2013 06:44
Okazało się, że w sierpniu ponad 80 proc. polskich użytkowników internetu zajrzało na strony związane z elektronicznym handlem (sklepy online, aukcje internetowe, porównywarki cen i zakupy grupowe).
Tymczasem np. w Czechach takich internautów było 54 proc., na Słowacji - 51 proc., a na Węgrzech - 44 proc.
A to jeszcze nie koniec - wskazują specjaliści i przewidują, że boom na rynkach e-commerce jest dopiero przed nami.
Wciąż niewiele sklepów internetowych ma wersje mobilne, dzięki którym za pomocą tabletu czy smartfona można w łatwy sposób dokonać transakcji - zauważa Mateusz Gordon, ekspert Gemius ds. e-handlu. Potencjał m-commerce nie jest jeszcze w pełni wykorzystywany - ocenia.
Dane pochodzą z międzynarodowego badania - gemius Audience, realizowanego przez Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej.