Polacy o niedzielach bez handlu. Pogodziliśmy się, choć mamy wątpliwości
Zakupy możemy zrobić zaledwie podczas jednej niedzieli w miesiącu. Jak to wpłynęło na nasze zachowania zakupowe? W zasadzie nie wpłynęło. Wielu z nas deklaruje, że i tak chodzi do sklepów w inne dni tygodnia.
Dość łatwo pogodziliśmy się z rozszerzeniem zakazu handlu na pierwsze niedziele miesiąca. Z badania PAYBACK Opinion Poll wynika, że dla 60 proc. z nas nie jest dużym utrudnieniem. Co trzeci respondent deklaruje, że zwykle i tak robił zakupy w inne dni tygodnia, a 23 proc. po prostu odzwyczaiło się od niedzielnych zakupów.
Mimo to nie brakuje wątpliwości, czy zakaz handlu długofalowo nie przyniesie więcej szkód niż dobra. 34 proc. przeciwników tego rozwiązania wskazuje, że zaostrzenie zakazu wpłynie niekorzystnie na gospodarkę, pracowników i konsumentów, a dla 26 proc. takie ograniczenie będzie dużym utrudnieniem. Co trzecia badana osoba uważa jednak, że całkowity zakaz handlu w niedziele jest dobrym pomysłem.
Alternatywą dla zamkniętych w niedziele sklepów stacjonarnych mogą być zakupy online, do których podchodzimy jednak z dużą rezerwą. Tylko 4 proc. badanych przyznało, że ograniczenie liczby handlowych niedziel skłoniło ich do zrobienia zakupów w Internecie. Większość badanych wyraźnie jednak podkreśla, że nigdy nie kupuje żywności w ten sposób.
Najczęściej kupujemy w sieci odzież i akcesoria (takich zakupów dokonuje 71 proc. ankietowanych), kosmetyki i artykuły chemiczne (58 proc.), elektronikę (49 proc.), książki (38 proc.), sprzęt RTV i AGD (35 proc.), a także meble i artykuły wyposażenia wnętrz (27 proc.).
Obejrzyj: Nowe tendencje w handlu. Retail park - to tam załatwimy najpotrzebniejsze sprawy
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl