Przewozy Regionalne spodziewają się osiągnięcia zysku netto w 2015 r.
Przewozy Regionalne spodziewają się osiągnięcia zysku netto w 2015 r., natomiast w tym roku strata znajdzie się w zakładanych granicach 30 mln zł (wobec 54 mln zł straty w roku ubiegłym), poinformował dyrektor finansowy Wojciech Kroskowski w wywiadzie dla portalu BiznesAlert.pl.
18.08.2014 | aktual.: 18.08.2014 13:16
- Od momentu przyjścia do firmy, w lutym bieżącego roku, rozpoczęliśmy z zarządem prace nad procesem restrukturyzacji oraz zintensyfikowaliśmy działania wewnątrz nad poprawą kondycji finansowej spółki. (...) Te działania przynoszą pierwsze efekty - rozszerzamy swoją działalność na Śląsku, uruchamiamy 9 nowych połączeń międzynarodowych, np. z Poznania do Frankfurtu nad Odrą. Udało nam się również rozpocząć współpracę z bydgoską Pesą, polegającą na serwisowaniu ich składów w naszych zapleczach. Jestem przekonany, że dzięki między innymi tym działaniom oraz dalszemu ich wsparciu przez naszych właścicieli, w przyszłym roku osiągniemy wynik powyżej zera. Dodam że po 6 miesiącach jestem dobrej myśli jeżeli chodzi o wyniki roku 2014 - powinniśmy nie przekroczyć ok. 30 mln planowanej straty - powiedział Kroskowski w rozmowie z BiznesAlert.pl.
Kroskowski przypomniał, że PR miały w ubiegłym roku 54 mln zł straty, co jednak w porównaniu z wynikiem z 2009 r. (strata na poziomie 296 mln zł) "można uznać za pozytywne".
Dyrektor podkreślił również, że trwa restrukturyzacja spółki, nadzorowana przez powołany przez Minister Rozwoju i Infrastruktury Komitet Sterujący, w którego skład wchodzą, oprócz przedstawiciela ministerstwa, również przedstawiciele Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP), właścicieli - marszałków, oraz samej spółki.
- Prace nad przygotowaniem koncepcji restrukturyzacji spółki są na roboczo prowadzone bezpośrednio przez spółkę wspólnie z doradcą biznesowym - firmą EY - przy współpracy z Urzędami Marszałkowskimi, Ministerstwem Infrastruktury i Rozwoju, Urzędem Nadzoru Technicznego, spółkami z grupy PKP oraz innymi przewoźnikami pasażerskimi funkcjonującymi na naszym rynku - powiedział Kroskowski.
Wyjaśnił, że na podstawie wyników analizy rynku, wypracowana zostanie opcja procesu restrukturyzacji gwarantująca z jednej strony długotrwałą rentowność Przewozów Regionalnych, a z drugiej - powstanie spójnej wizji funkcjonowania pasażerskich przewozów regionalnych w Polsce.
- Od tego strona rządowa uzależnia swoje wsparcie w oddłużenie Przewozów Regionalnych. Pierwsze efekty prac EY według przyjętego harmonogramu mają być znane pod koniec września bieżącego roku - podkreślił dyrektor.
Według danych Urzędu Transportu Kolejowego, Przewozy Regionalne miały 40,4 mln pasażerów w I półroczu 2014 r., co dało 29,6% udziału w rynku (wobec 31,4% w całym 2013 r.)
(ISBnews)