Trwa ładowanie...
d1p4rcg

Redan planuje otwarcie 65 nowych sklepów do końca 2011 roku

12.05. Warszawa (PAP) - Redan planuje otwarcie 65 nowych sklepów do końca 2011 roku. W I kwartale zostało otwartych 8 placówek, a na drugi kwartał planujemy uruchomienie 19...

d1p4rcg
d1p4rcg

12.05. Warszawa (PAP) - Redan planuje otwarcie 65 nowych sklepów do końca 2011 roku. W I kwartale zostało otwartych 8 placówek, a na drugi kwartał planujemy uruchomienie 19 kolejnych - poinformowali na czwartkowej konferencji przedstawiciele grupy.

"Na koniec pierwszego kwartału mieliśmy 206 placówek, podczas gdy rok wcześniej było ich 165. To dla nas wzrost powierzchni sklepowej o 22 proc." - powiedział wiceprezes spółki, Michał Kałużyński.

"W 2011 roku będziemy nadal dynamicznie rozwijać sieć sprzedaży i rozwijać nasze marki zarówno w Polsce, jak i za granicą. Wypracujemy zysk na działalności operacyjnej części fashion" - dodał prezes spółki, Bogusz Kruszyński.

Redan zwiększył w I kwartale przychody o 14 proc., do 76,6 mln zł, w porównaniu do I kwartału 2010, kiedy wynosiły one 67,4 mln zł.

d1p4rcg

Marża handlowa po I kwartale 2011 roku wyniosła 34,2 mln zł, co oznacza wzrost o 21 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2010, kiedy marża wyniosła 28,3 mln zł.

Grupa odnotowała też stratę netto w wysokości 2,1 mln zł i stratę brutto 2,3 mln zł.

"Nasz zysk brutto wynika z faktu przesunięcia pomiędzy kwartałami pewnych działań oraz z wystąpienia zdarzeń jednorazowych. W roku ubiegłym rozłożyliśmy inwentaryzację towarów w sklepach głównie na trzeci i czwarty kwartał. W tym roku została ona przesunięta na pierwszy kwartał. Ponadto przenieśliśmy na pierwszy kwartał koszty marketingu w części modowej. Rozliczyliśmy też koszty związane ze spłatą kredytów i dokonaliśmy zakupu toreb transportowych. To wszystko złożyło się na obniżenie zysku brutto w sumie o 1,4 mln zł" - skomentował wyniki prezes grupy.

"Trzeba ponadto pamiętać, że pierwsze kwartały z reguły nie są dla nas szczególnie dobre. Zysk po pierwszym kwartale tego roku jest więc lepszy niż zakładaliśmy. Nasza prognoza zysku netto na cały 2011 rok jest niezagrożona. Plan jest ambitny, ale zrealizujemy go" - dodał wiceprezes, Michał Kałużyński.

Redan podał, że jego sieć dyskontowa Textilmarket odnotowała wzrost sprzedaży o 11 proc., osiągając wartość 36,9 mln zł. Na rynku modowym grupa kapitałowa zwiększyła sprzedaż o 22 proc., a jej wartość osiągnęła 39,6 mln zł.

Grupa odnotowała również wzrost wolumenu marży, zarówno na rynku dyskontowym, jak i modowym - odpowiednio 15 i 29 proc. (PAP)

mto/ asa/

d1p4rcg
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1p4rcg