Redan planuje, że wynik finansowy za '12 poprawi się kilkukrotnie w porównaniu do '11

15.05. Warszawa (PAP) - Redan planuje na koniec 2012 roku wielokrotnie poprawienie wyniku z 2011 roku poprzez głębokie zmiany w organizacji firmy - poinformował Bogusz Kruszyński,...

15.05.2012 | aktual.: 15.05.2012 14:23

15.05. Warszawa (PAP) - Redan planuje na koniec 2012 roku wielokrotnie poprawienie wyniku z 2011 roku poprzez głębokie zmiany w organizacji firmy - poinformował Bogusz Kruszyński, prezes zarządu Redan na wtorkowej konferencji prasowej. Zarówno w segmencie modowym, jak i dyskontowym w I kwartale 2012 roku Redan wykazał stratę, która w skali całej Grupy wyniosła 5,5 mln zł.

"Powtórzenie wyniku zeszłorocznego byłoby porażką. Poprzez głębokie zmiany w organizacji naszego biznesu chcemy poprawić wynik z 2011 roku nie o 10 czy 20 proc., ale wielokrotnie" - powiedział Kruszyński.

"Wraz z dalszym wzrostem powierzchni naszych sklepów, którego dynamikę chcemy utrzymać na obecnym poziomie oraz rozwojem platformy E-commerce oceniamy, że przychody w tym roku wzrosną o +niskie+ kilkadziesiąt procent. Jeśli jednak podniesie się rentowność, wynik poprawi się radykalnie" - dodał.

Z przedstawionych na konferencji informacji wynika, że do końca 2012 roku Grupa Redan planuje w części dyskontowej otworzyć ok. 60 nowych sklepów, a w części modowej utrzymać obecną ilość.

"Planujemy reorganizację sieci sprzedaży w części modowej. Na początku roku zamknęliśmy 3 sklepy, a na podobną decyzję czeka kolejnych 10 jednostek przynoszących straty. Jeśli nie uda się ich zreorganizować zostaną zlikwidowane. Na ich miejsce otworzymy podobną ilość sklepów, choć raczej w formie franczyzy i prawdopodobnie głównie za granicą - w Rosji i na Ukrainie" - powiedział Kruszyński.

"W części dyskontowej liczba sklepów na koniec 2012 roku powinna przekroczyć 300, co oznacza otwarcie ok. 60 nowych. Nakłady na rozwój sieci szacujemy na 5 mln zł" - dodał.

Grupa Redan w I kw. 2012 roku wypracowała sprzedaż na poziomie 87,3 mln zł, co oznacza zwiększenie rdr o 14 proc., a marża handlowa wyniosła 39,2 mln zł., czyli przyrost o 15 proc. W tym okresie koszty wzrosły jednak o 23 proc., co spowodowało, że grupa zakończyła kwartał ze stratą 5,5 mln zł, o 3,2 mln zł większą od porównywalnego okresu 2011 r.

W sieci dyskontowej sprzedaż w I kw. 2012 roku wyniosła 43,9 mln zł, czyli o 19 proc. więcej niż w porównywalnym okresie poprzedniego roku. Marża handlowa odnotowała 20 proc. wzrost i wyniosła 17,3 mln zł.

Wartość sprzedaży sieci modowej w I kwartale wyniosła 43,4 mln zł (wzrost o 9 proc. rdr). Marża handlowa w I kw. 2012 roku wyniosła 21,8 mln zł, co w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku oznacza wzrost o odpowiednio 9 proc. i 10 proc.

Sieć sprzedaży Grupy Redan na koniec kwietnia składała się z 483 sklepów. W sektorze dyskontowym sieć liczyła 262 sklepy, co oznacza przyrost o 11 placówek od początku roku. Liczba sklepów należących do sektora fashion wzrosła w tym okresie także o 11 - głównie na Ukrainie i w Rosji - i wyniosła 221. (PAP)

mj/ osz/

Źródło artykułu:PAP
redanredan sahandel
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)