Sieć restauracji traci w oczach klientów. Powodem masowe zatrucia
Epidemia zakażeń bakterią E. coli, która znajdowała się w jedzeniu oferowanym przez restauracje Chipotle, objęła 9 amerykańskich stanów.
18.12.2015 09:55
Chipotle Mexican Grill, niegdyś jedna z najpopularniejszych w USA sieci z meksykańskim jedzeniem, boryka się z kryzysem wizerunkowym i spadkiem obrotów. Wszystko przez epidemię zakażeń bakterią E. coli.
Pozycja Chipotle Mexican Grill w indeksie "Buzz" firmy analitycznej YouGov - mierzącym percepcję różnych marek wśród amerykańskich konsumentów - jest rekordowo niska. 1 listopada, dzień przed wybuchem epidemii, wskaźnik "Buzz" dla sieci wynosił 8. Do 11 grudnia jego wartość spadła do -26, mimo oficjalnych przeprosin, jakie do klientów wystosował prezes i współzałożyciel Chipotle, Steve Ells.
Obecnie wskaźnik "Buzz" dla Chipotle jest jeszcze niższy i wynosi -40.
Indeks "Buzz" od lat pozostaje jednym z głównych wyznaczników pozycji zajmowanych przez amerykańskie marki w poszczególnych segmentach rynku. Odzwierciedla on to, co konsumenci sądzą o danej firmie na podstawie zasłyszanych opinii i informacji na jej temat. Skala ocen obejmuje przedział od 100 do -100, przy czym 0 oznacza neutralną percepcję marki.
Epidemia zakażeń bakterią E. coli, która znajdowała się w jedzeniu oferowanym przez restauracje Chipotle, objęła 9 amerykańskich stanów (według danych federalnego Centrum ds. Prewencji i Kontroli Chorób). Na domiar złego władze sieci musiały zamknąć jeden ze swoich lokali w Bostonie po tym, jak doszło tam do masowego zakażenia norowirusem.
W listopadzie sprzedaż w porównywalnych restauracjach Chipotle spadła o 16 proc. w ujęciu rocznym. Zarząd sieci poinformował, że w związku z aferą E. coli spodziewa się 8-11 proc. spadku obrotów w porównywalnych lokalach za IV kwartał br.